Fraser Island en Town of 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Fraser Island en Town of 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Fraser Island en Town of 1770

Blijf op de hoogte en volg Moniek

27 Augustus 2013 | Australië, Agnes Water

Hallo lieve volgers!

Mijn laatste verslag was nog maar kort geleden, maar ik heb intussen zo veel dingen meegemaakt dat het wel de moeite was om erver te schrijven

In mijn vorige verslag zei ik dat ik samen met mijn nieuwe reisgenoot uit Frankrijk een trip zou maken naar Cairns om daar werk te zoeken. Omdat er tussen Brisbane en Cairns veel te zien is hebben we besloten daar even de tijd voor te nemen.

Vorige week zaterdag waren we met de auto naar Noosa vertrokken. Mijn reisgenoot had tijdelijk een auto die hij van een vriend leende en die moesten we in Bundaberg terug brengen. Het was echt leuk om in de auto rond te reizen en we konden ook in de auto slapen, want er was een bed in de auto.
Noosa vonden we eigenlijk niet zo heel veel aan het had wel een mooi strand, maar er waren veel oude mensen daar. En het nachtleven was nou ook niet echt bepaald boeiend voor ons, dus waren we de volgende dag maar vertrokken naar Rainbow beach. Het is een vertrekplaats voor Fraser Island dus we hadden meteen onze trip geboekt voor de volgende dag. Het strand van Rainbow Beach was een stuk mooier en gezelliger tussen de backpackers. We hadden daar ook een goede slaapplaats gevonden aan het strand. Je moet altijd wel uitkijken waar je je auto parkeerd, want het is illegaal om in je auto te slapen dus je moet je een beetje "verstoppen".

Vorige week maandag hadden we een dagtrip naar Fraser Island dat met de ferry niet ver van Rainbow Beach is. We zaten in een 4wd mini bus en dat was ook wel nodig, want er waren geen wegen op Fraser Island. De soort "snelweg" die we namen was over een lang uitgestrekt strand 75 mile beach. De chaffeur zei dat we onze ogen open moesten houden voor Dingo's. Er schijnen er nog zo'n 200 te leven. Na een tijdje zagen we inderdaad een Dingo. Ik had zoiets van: is dat niet gewoon iemands hond, maar het was echt een Dingo. Hij was ook echt niet bang, want hij bleef gewoon naast de bus lopen.
Uiteindelijk kwamen we bij Lake McKenzie uit. Een ontzettend helder meer dat boven het zeeniveau ligt. Het was echt heerlijk om erin te zwemmen.
Daarna hadden we een kleine wandeling door het regenwoud echt super mooi om te zien!
Na een lekkere lunch reden we naar de noorden van het eiland. Toen we over het strand reden zagen we in de zee een groep walvissen zwemmen. Ik had al verschillende keren walvissen gezien, maar het blijft bijzonder!
We werden naar wat plekken gereden zoals een paar rotsen en een schipswrak en tenslotte naar Eli Creek. Dat was een klein riviertje dat met een kleine versnelling via het regenwoud bij het strand uitkwam met superhelder water. Dat was wel grappig en het was net of je in een stroomversnelling in een zwembad van Center Parcs zat alleen was dit echt. Dat was de laatste stop en we werden weer naar Rainbow Beach gereden. Tijdens de terugreis zagen we nog een hele groep dolfijnen in de zee!

De volgende dag hadden we nog een beetje tijd besteed aan het strand in Rainbow Beach en vervolgens zijn we naar Tin Can Bay gereden. Daar hadden we een leuke plek gevonden om in de auto te overnachten. In een park aan de baai. Dus er was een toilet en een bbq die je kan gebruiken en direct aan de zee. Het zou ook de laatste nacht zijn dat we de auto hadden helaas.
In Tin Can Bay was niet echt veel te beleven op de vroege ochtend na. Vanaf 7 uur s'morgens komen er wilde dolfijnen en die kan je dan voor 10 dollar eten geven. Ik dacht: zeker doen! Bij de Dolfinarium moet je waarschijnlijk veel meer betalen dus dit was een mooie kans! Je kon tot je knieën in het water. Je mocht de dolfijnen niet aanraken, maar het was wel heel bijzonder hoe dichtbij je kunt komen en ik denk dat de dolfijn ook heel blij was met de visjes die wij hem gaven.

Later de middag waren we in Bundaberg om de auto af te geven. Dit bewees voor mij voor de zoveelste keer dat Australische mensen echt geweldig zijn. Het was een oude dame en het was een soort contact adres van de vriend van mijn reisgenoot. Ze bood ons lunch aan en we mochten er douchen, wat heel fijn was omat we de dagen ervoor alleen maar koude openbare douches aan het strand gebruikte. Ze had ons ook naar het busstation gebracht echt een super aardige mevrouw.

Vanaf Bundaberg hebben we een Greyhound buspas gekocht. Dat is een pas die tot aan Cairns gaat maar je kunt onderweg op en af stappen waar je wilt. Afgelopen woensdag waren we in Town of 1770 aangekomen waar we bijna een week zijn geweest. Het is een klein dorpje en we zitten in een onwijs leuk hostel. Het heeft hele mooie stranden en super helder water. We hebben allebij maar een duikbril en snorkel gekocht en je kunt hier al veel dingen en vissen zien onder water.
Verder hebben we hier een motorbike tour gedaan. Je had hier geen motor rijbewijs voor nodig. Je zou denken dat je dan vast niet zo hard zou gaan, maar dat was niet her geval. Op veel stukken reden we rond de 80 km/u en soms wel 100! We kregen ook hele stoere leren jacks. Onderweg hadden we echt superveel kangaroes gezien. Ja het blijft bijzonder hoe vaak je ze ook ziet! Op het einde hadden we bij de haven naar de zonsondergang gekeken en toen zijn we weer terug gegaan. Het was echt super gaaf om te doen!

De afgelopen week was de zee nogal kalm maar gisteren zat er weer wat beweging in dus ik heb vanmorgen maar weer een poging gewaagd na een lange tijd. Het viel best tegen voor mij, je verleerd het onwijs snel! Maar gelukkig kon ik uiteindelijk weer op de plank staan.
Dus nu na zo'n lange ochtend surfen ben ik doodop. Dat is maar goed ook, want vanavond heb ik een busrit van 10 uur naar Airlie Beach dus ik hoop toch wel een groot gedeelte te kunnen slapen. Er staan leuke dingen in de planning in Airlie Beach dus daar zul je zeker over lezen in mijn volgende verslag.

Owja mensen vergeet ons mam niet te feliciteren vandaag! Mijn lieve knappe moeder is vandaag Sarah!

Tot het volgende verslag!

• 27 Augustus 2013 - 09:15

Familie Bekkers Uit Waalre:

Lieve Moniek,

allereerst van harte gefeliciteerd met je jarige moeder "Saartje" !!
    We hebben haar al gefeliciteerd.En een prachtige foto gezien op de Whats App van Saartje.
    Echt zo groot!!!!

Wat fijn dat je weer zoveel mooie dingen meegemaakt hebt de afgelopen tijd!!
    En wat een lief vrouwtje.

Heel veel plezier en hoop dat dat je toch een beetje feest hebt vandaag daar.
    Dikke zoen voor je jarige mammie!!!!!!!!

Liefs ,Lau en Dianne tess eefje ties

• 27 Augustus 2013 - 22:05

Lynn:

gefeliciteerd met je moeder! wat maak je toch veel gave dingen mee. klinkt echt als een hele mooie ervaring en ik geniet van je verhalen iedere keer! groetjes lynn

• 27 Augustus 2013 - 23:37

Sien:

Hoi Moniek

Wat een prachtig verslag was dat weer!
    Ik zie, je geniet nog met volle teugen, ga daar mee door zou ik zeggen
    Pas op voor de evt bonnen bij het illegaal slapen :-)
    En nog gefeliciteerd met jullie mam
    Ben maar niet bang dat we niets gedaan hebben qua versiersel...het was lachen gisteravond en Lucky snapte maar niets van al die commotie om het huis :-)

Het ga je goed meiske, tot je volgend berichtje
    Groetjes !!!

• 30 Augustus 2013 - 22:19

Ineke:

Hallo Moniek
    Wat heb je weer leuke dingen meegemaakt
    Jouw verslagen lezen als een echt reisboek, en ja mijn zusje heeft Sarah ook gezien
    Nou Moniek geniet van je tijd in au.
    Groetjes ineke

• 08 September 2013 - 14:20

Arian:

Hoi Moniek,

Late reactie, maar heb nu je fantastische verslag pas gelezen. Wat gaaf dat je weer walvissen hebt gezien en dolfijnen. Zoals jij door Australie reist en wat je allemaal meemaakt, geweldig gewoon!!! Enne....jullie mam heeft een geweldig feest gehad, was keileuk!!! Op naar het volgende verslag maar weer en geniet nog verder!!!

groetjes van ons en weer een dikke kus van Mika xxxx

• 08 September 2013 - 23:32

Cd:

het was weer een mooi verslag en mooie foto"s

veel succes en plezier de komende dagen

groetjes cd