Ein-de-lijk weer een verslag - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Ein-de-lijk weer een verslag - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Ein-de-lijk weer een verslag

Blijf op de hoogte en volg Moniek

19 November 2013 | Australië, Cardwell

Ja beste volgers, ik weet het. Het is schandalig lang geleden sinds mijn laatste reisverslag. Ik moet weer even helemaal terug in de tijd om te bedenken wat ik in die tussentijd allemaal heb gedaan.

Mijn laatste reisverslag was in Town of 1770. Vanuit daar hadden we een 10 uur durende busreis naar Airlie beach, de opstapplaats voor de Whitsunday Islands.
We hadden een super leuke boottrip geboekt op een zeilboot, 2 dagen en 2 nachten. Er waren genoeg andere backpackers op de boot dus het was super gezellig.
We zijn bij verschillende plekken geweest, ook voor snorkelen. En het is al een gedeelte van the great barrier reef dus ook onder het water was het heel mooi om te zien! Maar van Whiteheaven Beach was ik wel heel erg onder de indruk. Wit zand (witste van Australië) en kristalblauw helder water. Ongelooflijk mooi! En het was zo heerlijk om daar te zwemmen. We zagen ook veel Mantarays zwemmen, zo indrukwekkend!
2 dagen en 2 nachten was super gezellig, maar niet genoeg. Eenmaal terug in Airlie Beach hadden we een afterparty met iedereen van de boottrip. En Arlie Beach was zeker leuk voor een feestje!

De volgende ochtend weer fris en fruitig de bus gepakt die ons verder naar het Noorden bracht. De volgende bestemming was Townsville waar we de ferry naar Magnetic Island namen. Het is een minder excotisch eiland dan waar we eerder geweest waren. Het was geen onbewoond eiland, er woonden gewoon mensen en er waren winkels enzo. We hadden ook een heel leuk hostel daar. Naast het hostel waar een klein Wildlife Parkje. Je kreeg een kleine tour en een dame vertelde veel over de dieren. Wel een grappig idee dat ik de nacht ervoor zo dicht bij die dieren heb geslapen in het hostel, zo zat er een krokodil bijna naast de cottage waar we sliepen. Leuk! Omdat het zo'n klein groepje was voor de tour kon je heel dicht bij de dieren komen. Sommige mocht je zelfs vasthouden! Zo had ik een hele lieve Koala vast.
Verder hebben we op Magnetic Island wat wandelroutes gedaan. Onder andere een fortsroute met oude forten van de Tweede Wereld oorlog. Onderweg ook verschillende wilde koalas gezien!

Na een paar weken rondgereisd te hebben begin ik door wel aardig door m'n geld heen te gaan. We hadden van wat vrienden over Cardwell gehoord dat daar veel werk is en de Greyhound bus stopte daar ook. Dus dat was onze volgende bestemming. Er werd ons aangeraden niet naar het hostel te gaan maar naar een van de caravan parken dus kwamen we uiteindelijk bij Kookaburra Holiday Park uit. Na een paar weken "te leven" met je backpack is het ook wel weer fijn om gewoon alles uit te pakken. We gingen al snel rond in het centrum met onze cv's en binnen een paar dagen had ik al werk in Annie's Kitchen. Een klein restaurantje met de basic dingen zoals fish and chips en hamburgers. Ik was al snel ingeleerd en stond het eerste weekend al alleen voor ontbijt. Na een paar weken ging een backpacker weg en had ik meer uren, want ze had nog geen vervanging. De weekenden werkte ik beiden dagen van 8 tot 20 uur dus het geld kwam lekker binnen voor mij.
Omdat het een klein dorpje is ken je de mensen die er wonen al snel, of vaste klanten bij Annie's Kitchen. Ik heb het daar heel goed naar m'n zin gehad. Lekker klein rustig plaatstje aan de zee en ik ging vaak zwemmen in het zwembad. Zwemmen in de zee kan je hier namelijk niet vanwege giftige kwallen en krokodillen.

Naast het harde werken is het ook wel tijd om leuke dingen te doen. Johan en ik hadden een auto gehuurd en zijn naar Mission Beach gereden voor een skydive. Wat een toffe ervaring is dat zeg! Ik mocht samen met Glenn uit een vliegtuig springen. Ik geef eerlijk toe: ik scheet 7 kleuren stront! We zaten dus in zo'n klein vliegtuigje ongeveer 20 minuten en ineens ging de deur open en sprongen de koppels er 1 voor 1 uit. Ik was als een na laatste en het ging zo vlug, hij sprong gewoon ineens! En dan heb je een vrije val van 1 minuut en dat gaat hard! Je hoord heel hard geruis en je voelt je huid flapperen haha, maar wel kicken! En dan Boem! De parachut open. Dat was even een stuk relaxter en zo kon je meer van het uitzicht genieten. Uiteindelijk landde we op het strand vlak naast de zee. Ik heb een uur nodig gehad om bij te komen van deze ervaring, helemaal onder de indruk! Ook als was het nog ochtend we hadden besloten niet veel meer te ondernemen die dag.
We hebben nog even gezwommen bij een van de stranden van Mission Beach. Wat appart is in het noorden van Queensland is dat als je in de zee zwemt je in een soort van hek/net moet zwemmen. Dat doe je liever wel vanwege de kwallen en krodillen.
Onderweg naar huis. (Cardwell) waren we nog naar de Murray Falls geweest. Mooie waterval, maar het leuke was dat je iets verder van de waterval kon zwemmen. De rotsen waren zo slipperig dat je ze als glijbaan kon gebruiken en het water was zo lekker koud!

Een week later vertrok mijn reismaatje Johan om door Thailand rond te reizen. Hoewel ik een baan had waar ik goed verdiende en veel kon werken, kon hij soms maar 3 dagen werken bij de bananenboerderij. Dus het was beter voor hem om te gaan en dat vond ik onwijs jammer! Met wie moest ik dan s'avonds kaarten? Kort daarna was er een nieuw iemand in Annie's Kitchen een beetje oude dame die er al ooit eerder had gewerkt. Meer vrije tijd voor jou Moniek! Jippie! NOT! En ik kon totaal niet overweg met haar. De eerste dag dat we samen werkte kreeg ik al zo veel kritiek van: 2 jaar geleden deden we dat zo, blablabla. Ik dacht op deze manier duurt een maand lang, want 11 december komt Tim pas. Ik moest daar weg, maar waar zou ik heen gaan zonder te veel geld uit te geven? Toen belde ik Johan en vroeg of het hem leuk leek of ik ook naar Thailand zou komen voor een paar weken en voor ik het wist had ik m'n ticket geboekt. Dat is het fijne aan het backpackersleven, niet leuk? Gewoon gaan! En ik heb de afgelopen maanden flink wat geld kunnen sparen dus hoef me effe niet druk tr maken om de centjes.

Dus nu momenteel ben ik in Cairns en heb ik een lange reis morgen naar Thailand. Lekker spontaan toch? Effe naar Thailand, ik zie het maar als een kleine vakantie terwijl mijn leven op het moment 1 grote vakantie is.
Beste volgers, mijn excuus dat dit verslag zo lang heeft geduurd. Ik geniet nog steeds met volle teugen!

Tot het volgende verslag!

  • 19 November 2013 - 10:11

    Zussie:

    Hee zussie!

    Ein-de-lijk weer teken van leven!
    Nee hoor, gelukkig hou je ons wel op de hoogte van je avonduren.
    Maar het is toch wel heel leuk om weer een verslag van je te lezen!

    Nu is het aftellen echt begonnen voordat Timmetje komt hè.
    Geniet er van is Thailand en hopelijk zien we snel mooie foto's,

    Xxxxxx


  • 19 November 2013 - 10:27

    Familie Bekkers Uit Waalre:

    Lieve Moniek,

    we hebben inderdaad je mooie verhalen even moeten missen.
    En ja...wij hebben geen facebook ;)

    Wat een avontuur....gaat ze weer naar Thailand!
    Geweldig voor je!!!!!
    Hoop snel weer heel veel mooie verhalen te lezen van je.

    Kijk je wel uit lieve schat!!

    Geniet er met volle teugen van en tot Blogs weer.

    Dikke kus van ons vijfjes!!!!!
    Lau & Dianne
    tess,eefje en ties.

  • 19 November 2013 - 10:44

    Silvie:

    Hoi Moniek,

    het is leuk om je doen en laten een beetje te kunnen volgen.Lekker spannend allemaal.Geniet er maar van,maar dat zal je ook wel..


    Grietjes Silvie

  • 19 November 2013 - 22:27

    Sien:

    Hoi Moniekske

    Ik hoop dat je huid niet meer fladdert ( van de vrije val ) :-)
    Spannende dingen heb je weer mee gemaakt
    Het was weer een genot om je verslag te lezen
    We blijven je volgen

    Groetjes Sien

  • 21 November 2013 - 07:20

    Johnny En Esther:

    hallo moniekje,blij nog eens van je te horen,waren zo benieuwd hoe het met je was.
    blij te horen dat je het zo naar je zin hebt en veel plezier in thailand,kijk je wel uit meisje!
    veel plezier en een dikke knuffel van ons xxxxx

  • 21 November 2013 - 13:38

    Arian:

    Hoi Moniek, wat een leuk verslag weer. En nu zit je al in Thailand, je hebt groot gelijk, lekker genieten zolang je daar bent!!!! Hopelijk beleef je in Thailand ook een leuke tijd en dan is Tim alweer bijna daar!!!! Geniet ervan meis en tot snel maar weer!!!

    groetjes Arian en de boys xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 7022
Totaal aantal bezoekers 62468

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: