Eerste werkdag - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: moniekbakermans

Blijf op de hoogte en volg Moniek

19 Juni 2011 | Verenigde Staten, Westhampton Beach

Good morning everyone!

Hier is het natuurlijk nog ochtend! Eigenlijk ook best vroeg, maar ik ben al een paar dagen verkouden dus dat hield me wakkker. Op zich is het vandaag niet zo erg, want ik ben toch vrij.

Maar gisteren heb ik dus mijn eerste werkdag in de bakkerij gehad. Ik heb niet meteen gisteren een blog geplaatst, omdat het meteen een lange werkdag was dus ik was gisterenavond een beetje moe, haha. Natuurlijk was het wel logisch dat het zo druk was, want we moesten een hoop maken voor "Father's Day".
Maar mijn eerste indruk van mijn eerste werkdag: Anders! Het is allemaal zo anders als in Nederland. Harde wener bakjes bijvoorbeeld worden hier in een soort wafelijzer gebakken ipv in de oven, garneren doe je hier met botercrème en niet met chocolade zoals we dat in Nederland doen. En dat is waar ik hier voor ben: nieuwe dingen leren. En ik vind het gaaf. Bovendien zijn alle bakkers hier Nederlanders dus dat is wel handig met mijn gebrekkig Engels.

Zoals ik al zei ben ik vandaag vrij, dus dat word waarschijnlijk weer een dag strand. Heerlijk. Als het goed is zou het vandaag weer mooi weer zijn. Vrijdag was het hier namelijk wel echt Hollands weer. Dat kan dus ook hier. En as. dinsdag gaan we met een groepje voor het eerst naar NYC waar ik dus ontzettend veel zin in heb!
Natuurlijk laat ik hier weten hoe het was in the big Apple !

See ya !
x Moniek

  • 19 Juni 2011 - 12:56

    Lau En Dianne Bekker:

    Hallo Moniek,

    wat leuk dat het zo goed met je gaat in Amerika!
    En fijn dat je nu al ziet dat je weer nieuwe dingen kan leren in de bakkerij.
    Vaderdag,inderdaad dat is het vandaag.
    We blijven je volgen de komende tijd,echt leuk!

    Wens je een fijne dag vandaag en heel veel plezier.Hier regent het al de hele dag dus denk aan ons als je op het strand bent!!

    Liefs Lau&Dianne.tess eefje ties

  • 19 Juni 2011 - 15:31

    Arian Van Och:

    Hey Moniek,

    Ja lekker, nieuwe dingen leren. Goed opletten zodat je ze straks ook hier kunt maken, ik zal me vast opgeven als proefpersoon haha. Fijn dat je het nu al zo goed naar je zin hebt, houen zo!!! Binnenkort stuur ik wel weer en berichtje jouw kant op, tot gauw.
    Groetjes Arian en de boys

  • 19 Juni 2011 - 18:03

    Johnny En Esther:

    hallo lieve moniek,
    blij te horen dat je het goed naar je zin hebt daar.
    hopelijk ga je een fijne en gezellige tijd tegemoet,geniet ervan.
    veel liefs van mij en esther. xx

  • 19 Juni 2011 - 19:08

    Papa Mama Linda:

    hoi meiske
    fijn dat de eerste dag al goed gegaan was
    naar het strand gaan is natuurlijk ook heel leuk maar je kwam inderdaad voor het werk en nieuwe dingen te leren ik zal zeggen tot skype`s groetjes aan de rest doei

  • 19 Juni 2011 - 21:47

    Christian :

    Hey hallo moniek

    heel veel plezier en succes met ervaring op doen in amerika

    het is leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt

    ik zal proberen om je een beetje te volgen vannuit nederland hoe je het daar allemaal beleefd en van alles wat je gaat mee maken

    groetjes van C

  • 20 Juni 2011 - 09:02

    Lidy:

    hoi Moniek,

    Vanochtend na de walk-up gehoord hoe je te volgen bent daar in de USA. Dat gaan we v.a.nu dus bijhouden om te lezen hoe het je daar vergaat.Het begin klinkt al goed houden zo de rest van je tijd!!
    groetjes Lidy,Remy,Rob en Inge

  • 20 Juni 2011 - 09:31

    Zussie:

    Hee zussie!

    Je verslagen zijn leuk om te lezen!
    Ik ga vandaag proberen skype op mijn laptop te zetten, dan kunnen we ook skypen! ;)

    Oh en trouwens, ben maar blij dat je niet thuis bent. de badkamer is een zoooooi !
    Maar wees gerust, voordat je thuis bent is alles weer pico bello ;)

    aju sisters, veel plezier!

    xx

  • 20 Juni 2011 - 14:11

    Lies En Dre Van Och:

    Hoi Moniek,

    ik ben heel benieuwd hoe je het in New York maakt?
    Heb je al taarten gebakken?En lijken ze op de taarten hier?Ik ben benieuwd!

    Groetjes Lies en Dre van Och
    Houdoe uit Woldere(Waalre)

  • 22 Juni 2011 - 22:06

    Joop En Rink:


    hallo moniek

    je berichten zijn leuk

    fijn dat het zo goed gaat in amerika

    we blijven je volgen.

    groetjes joop en rink en max.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westhampton Beach

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 62540

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: