Labor day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Labor day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Labor day

Door: moniekbakermans

Blijf op de hoogte en volg Moniek

14 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hello my dear followers!

Daar is weer een verslag uit het zonnige Westhampton Beach, waar het 's avonds al langzaam begint af te koelen. Maar qua weer mag ik zeker niet klagen als ik het zo hoor hoe het in Nederland is.

Eers moet ik even zeggen dat ik er vandaag achter kwam dat ik bij mijn vorige verslag een groot stuk miste. Dat was het eerstr stuk en die heb ik er weer aangeplakt.

Maargoed vorig weekend hadden we dus ook niet zo'n mooi weer. Hurricane Irene. Je bereid je op het ergste voor. Tas inpakken, ramen afplakken....en dan valt ze uiteindelijk reuze mee. Het niveau van een Tropische storm. Maar ondanks alles wel een leuke ervaring. Het begon al met zaterdag. Mainstreet begon al echt een spookstad te worden. Veel mensen vertrokken en er waren veel winkelpanden die de ramen bedekten met hout. In de bakkerij was dus echt geen zak te doen dus moesten e schoonmaken. Die avond waren we bijna allemaal vrij boven, wat redelijk uitzonderlijk is. Dus het was wel een gezellige avond. Je gaat regelmatig naar buiten kijken "of er al iets is" en het begon toch wel langzaam wat harder te waaien. Tim had die nacht vanaf 12 uur de nachtwacht. Die hoefde eigenlijk niks anders te doen dan alles in de gaten te houden en bellen als er iets zou zijn. Dus laptop gepakt en film gekeken. Hij kreeg daar nog voor betaald ook. Het was heel raar als je naar buiten keek zag je regelmatig de politie langsrijden. Het begon ook steeds harder te waaien. Ik ben toen wel gewoon gaan slapen.
De ochtend erna moest ik gewoon werken. Dat was op het moment dat het ergste hier zou zijn. Ik had wel momenten dat ik in de banketbakkerij stond dat ik schrok van ineens harde windvlagen, maar het was niet extreem. Naar een paar uurtjes werken hadden we ook al niks meer te doen. Rond een uur of 1 was het al wat rustiger dus toen zijn we maar een beetje gaan rondlopen. Hoe meer je richting de zee liep hoe meer schade je zag. Al was het niet meer dan straten die blank stonden en omgewaaide bomen en stroommasten. Bij Beach Bakery was helemaal geen schade en we hebben gelukkig de hele dag gewoon stroom gehad op een half uur na. Dus: het viel allemaal mee!

Doordeweeks vorige week vrij weinig gedaan. We hadden woensdag een feestje in de achtertuin gehad van Jane die jarig was. Wel gezellig feestje geweest. Daarna naar de film geweest in Hampton Bays. Een film die eng zou moeten zijn maar eigenlijk best wel grappig was.

Afgelopen was Labor Day weekend. Labor Day zelf was de maandag, maar je kan het het hele weekend wel merken aan de drukte. Labor Day is een soort laatste vakantie dag. Dus einde van het drukke seizoen hier, want de meeste mensen gaan weer terug richting de stad. Wat dat betreft had orkaan Irene wel wa schade veroorzaakt, want veel mensen hebben vorig weekend hun vakantiehuis afgesloten voor de zomer en komen niet nog eens terug voor een weekje. Dus het was niet zo druk als verwacht. Op zich wel een leuk weekend gehad zo met werken.

Dus na Labor Day kon je goed merken dat het seizien over was. Het was gewoon echt dood in Westhampton Beach. En na zo'n drukke zomer is dat heerlijk.

Dus voor de bakkers die voor de zomer zijn aangenomen is het seizoen ook voorbij. Ook voor mij. Afgelopen vrijdag ben ik naar Manhattan gegaan en zaterdagochtend vertrok ik naar San Francisco waar ik mijn moeder weer zag. We zijn een paar dagen daar gebleven en nu zijn we onderweg naar Yosemite National Park. Morgen komen we aan in Las Vegas waar ik ook ontzettend veel zin in heb.

Jullie zullen vanzelf wel horen hoe het daar was! Blijf me volgen!

Bye bye

• 14 September 2011 - 06:01

Lau & Dianne:

Ha Moniek &Mirjam,

Zijn jullie lekker aan het genieten saampje??Leuk Moniek om gezellig met jullie mam nog meer van Amerika te zien en naar Las Vegas(dat kan niet iedereen zeggen,ik ben met ons mam naar Vegas geweest haha).
    Echt leuk om je blog weer te lezen en zien wederom dat je het nog steeds naar je zin hebt! De dagen tellen nu af 41 dagen...en ben je al weer thuis. Ook weer leuk!!
    Dan kunnen we weer een keer echt bijkletsen(leuk laatst via skype om je even te zien.)
    Nou geniet samen met jullie mam de komende dagen en van al het mooie wat jullie weer zien onderweg.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie samen.
    Lau&Dianne tess eefje ties.

• 14 September 2011 - 06:05

Arian En Kids:

Dag Dames, na de spannende tijd van de orkaan, nu even lekker samen op stap in het grote Amerika!! Geweldig om samen Las Vegas te ontdekken, heel veel plezier daar en op de andere plekken die jullie nog gaan bezoeken. Dikke kus van ons en een extra dikke van Mika, groetjes Arian

• 14 September 2011 - 12:34

Sien:

Hallo Moniek

Gelukkig dat Irene voorbij gewaaid is :-)
    En wat leuk dat je nog een paar dagen met mijn zusje hebt kunnen genieten van het samen zijn.
    Ja het seizoen loopt af in deze branche.
    Met de Kerst zal het wel weer super druk zijn.

Nog steeds erg leuk om je te volgen!!
    Groetjes Sien

• 18 September 2011 - 17:00

Johnny Esther:

hallo dames,
    en hoe gaat ie in de states,al veel mooie plaatsen gezien?
    valt het reizen mee? jullie zullen wel aan vakantie toe zijn als je terug komt.
    hopelijk nog wat mooie dagen en geniet ervan.
    dikke kus johnny en essie

• 18 September 2011 - 18:15

Nicole Emmerik:

Hallo ladies,

Samen genieten daar. Het kan weer niet op zeker met al jullie geld in Las Vegas. Stuur wat op als het jullie te veel wordt want in zo'n klein damestasje passen niet zoveel fiches.Geen tijd zker om met elkaar te kletsen, alleen maar spelen.Maar jullie hebben nog wel wat dagen om dit goed te maken. Geniet ervan en we lezen wel weer waar jullie wel of niet terecht zijn gekomen ( jullie kennende weet je dat nooit niet).

Groetjes en w'll CU

• 20 September 2011 - 17:24

Elise:

Hallo dames hoe bevalt de busreis al veel gezien en een hoop foto,s gemaakt.
    Jullie zijn zeker elke dag vroeg in de weer en avond,s met de voetjes omhoog?
    Nog veel plezier samen.

• 09 Oktober 2011 - 17:09

Christian:

hey moniek
    hoe is het met je?
    al lang geen verslag gezien of kunnen lezen
    geen nieuws is goed nieuws?
    groetjes en veel plezier nog