Prepare 4 Irene - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Prepare 4 Irene - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Prepare 4 Irene

Door: moniekbakermans

Blijf op de hoogte en volg Moniek

27 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer hoor!

Mijn vorige verslag schreef ik toen we in de trein zaten van Manhattan naar Westhampton Beach. We hadden een lange dag achter de rug en waren dus best moe. En guess what? We waren in slaap gevallen! We hadden 2 stations gemist wat dus wel een eindje was. Gelukkig konden we in Southhampton een taxi krijgen. Was toen even niet leuk maar we kunnen er achteraf wel om lachen.

Afgelopen woensdag waren Tim en ik weer vrij. We zaten er aan te denken om naar de Niagara Falls te gaan, maar we bedachten ons ineens dat we nogal weinig hadden gezien op Long Island zelf.
We hebben het busje meegekregen en zijn maar een beetje begonnen met rijden. We begonnen in Riverhead bij Atlantis Sea Aquarium. Was opzich wel leuk maar niet specialer als het Dolifinarium in Nederland ofzo.
Daarna richting Sag Harbor een havenplaatsje. Alleen de weg erheen is al mooi. Dan zit je in de bossen dan tussen de wijngarden. Echt prachtig. Sag Harbor is echt een heel mooi dorpje met leuke winkeltjes en leuke eetcafetjes. Natuurlijk ook een hele grote haven met hele grote boten. Je kon wel zien waar het geld zit bij die mensen hier.
Daarna zijn we doorgereden naar Montauk aan de top van Long Island. Tim had eigenlijk de verkeerde weg genomen waardoor het iets langer duurde, maar dat maakte niet uit want dit was juist een hele mooie weg. Je had zo een heel mooi uitzicht op de zee.
In Montauk gingen we uit eten in een visrestaurant. We hadden een leuke tafel gekregen meteen aan het strand. En lekker dat het daar was! Ik heb nog nooit zo'n lekkere kreeft gegeten. Daarna zijn we weer helemaal voldaan naar huis gereden.
Donderdag was het een beetje grauw weer hier dus hebben we niet zo veel gedaan. We zijn 's avonds naar Dave and Busters gereden en daar had Tim een hele grote teddybeer voor me gewonnen. We weten nog niet hoe die mee naar huis gaat.

Sinds dinsdag was al bekend dat er een orkaan richting de oostkust zou komen, maar pas sinds gisteren hadden we door dat het echt serieus is. Er is ons gezegt dat we moeten zorgen dat er een koffer klaarstaat voor als we geëvacueerd moeten worden. Er zijn wel delen van Westhampton Beach die geëvacueerd moeten worden, maar dat zijn laaggelegen gebieden. De sfeer die hier hangt maak het wel een beetje spannend. Gisteren en vandaag was het heel rustig in de bakkerij. De eigenaar wil de bakkerij niet dicht hebben wat ik echt debiel vind. Alles gaat hier dicht. Als ik hier over de straat van Mainstreet kijk zie ik veel panden die houten planken voor de ramen hebben. Hier en daar zie je mensen hun auto volladen en wegrijden.
Ik heb zelf hier een koffer staan met wat kleren maar vooral electronika. En natuurlijk mijn paspoort en wat papieren. We hebben de ramen ingetaped zodat het glas niet in duizend stukken breekt. En verder zien we wel ik hoorde al dat de orkaan in afgezwakt dus het kan goed allemaal meevallen. Zo zijn we allemaal een ervaring rijker denk ik maar zo. De stroom valt hier schijnbaar nogal snel uit dus dat zal nu ook wel gebeuren. Dus geen internet. Als ik het weer heb zal ik snel iets laten weten!
Bye bye xx

  • 27 Augustus 2011 - 17:06

    Papa Mama Linda En L:

    Hoi meiske doe je rustig aan daar met dat slechte weer. Niet eigenwijs zijn en zorgen dat je alles bij je hebt
    . Het zal wel mee vallen maar toch. Tot skypes groetjes

  • 27 Augustus 2011 - 19:15

    Arian En Kids:

    Hoi Moniek,
    Wat spannend daar, elke keer als ik iets hoor over die orkaan moet ik toch steeds aan je denken. Maar jij blijft er behoorlijk nuchter onder, wel slim je kunt er verder toch niets aan doen. Ik hoorde van jullie mam dat je aan de laatste werkdagen bezig bent, super en dan nog een paar weken lekker genieten.Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen de komende dagen en tot de volgende blog, groetjes arian

  • 27 Augustus 2011 - 19:22

    Lau & Dianne:

    Lieve Moniek,

    spannend!We volgen het op de voet.Wat fijn om weer wat van je te horen!!!!!
    Pas goed op jezelf en ik hoop dat het snel voorbij is voor je.
    Wat een avonturen maak jij toch mee daar zeg.

    Gefeliciteerd met je mammie!!!!

    Moniek,hou je haaks en laat snel iets van je horen he.We blijven via jullie thuis wel op de hoogte.

    Liefs van ons 5jes
    Lau Dianne tess eefje ties en silleke

  • 27 Augustus 2011 - 22:16

    Sien:

    Ik zie dat je goed voorbereid bent Moniek.
    Hopelijk waait het allemaal een beetje over, maar als je het niet vertrouwd zou ik zoveel mogelijk binnen blijven..
    We blijven je volgen.
    Pas op jezelf!!

    Groetjes Sien

  • 28 Augustus 2011 - 09:36

    Elly En Eric(Stikkel:

    Hoi Moniek, nu ik je verhaal lees van Irene is het ,als het goed is al achter de rug. Hopelijk is het erg meegevallen en zijn er geen gewonden of nog erger, gevallen. We lezen met veel plezier je verslagen.
    Groetjes Elly en Eric

  • 05 September 2011 - 18:57

    Ineke En Joop:

    hoi Moniek,

    hoop dat het goed met je gaat, denk dat je laatste dagen in de bakkerij er aan zitten te komen wat is het toch snel gegeaan. en dan aventuren met je moeder
    ga ermaar van genieten !!!!
    vele groetjes joop en ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 62539

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: