Independence day - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Independence day - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Independence day

Door: moniekbakermans

Blijf op de hoogte en volg Moniek

06 Juli 2011 | Verenigde Staten, Westhampton Beach

Hi everyone !

Wat heb ik een druk weekend achter de rug zeg! Soms leuk, soms wat minder. Maarja dat heb je overal met die dagen haha.


Westhampton Beach begint nu een beetje tot leven te komen nu het vakantie seizoen is begonnen er lopen wat meer mensen over straat er staan wat meer dure auto's overal.
Het was gisteren dus "4th of july" en dat konden we merken! De rijke mensen uit NYC komen dan deze kant op om een lang weekend te vieren. Die hebben hier een vakantiehuis. Dat konden we donderdagavond al merken aan de privejets. Ja zo'n rijke mensen komen hier! Allemaal van die strakgetrokken met silicone volgepompte arrogante dames.
Maar ik heb van vrijdag tm maandag moeten werken en ik heb veel dingen gezien. Ik heb het meeste in de banketbakkerij mogen staan. Veel gebak werd afgewerkt met rood-wit-blauw van de Amerikaanse vlag natuurlijk! Er werden ook taarten gemaakt met de Amerikaanse vlag erop. Zag er echt heel erg gaaf uit.
Mijn leraar Jos had gelijk: er staat dan echt een lange rij in de winkel de hele dag! Dat was op zondag "the day before".
Er speelde ook iedere avond een bandje buiten naast de bakkerij. Daar kwamen veel mensen op af dus het was wel gezellig druk buiten en het mooie weer het hele weekend speelde natuurlijk ook een belangrijke rol.
Op maandag zelf was het alleen in de ochtend druk. En raad eens wie er in de winkel koffie aan het drinken was? Adam Sandler! Amerikaanse acteur bekent van films zolas: Click, Bedtime stories, Little Nicky... Wereldberoemd is die gast! En ik ben er mee op de foto geweest!
Gelukkig was ik wel een beetje op tijd klaar gisteren, want als je op the 4th of july in Amerika bent moet je er wel iets van meepikken. Er word hier dan een grote vuurwerkshow gegeven dus daar wilden we naar kijken. Achter in de bakkerij staat buiten een trailer dat word gebruikt als vriezer. We hebben de ladder gepakt krat met drank naar boven, wat stoelen en een tafel en we hadden geweldig zicht. Dat was onze 4th of july. We hebben daar de hele avond gezeten, echt super gezellig. Veel mensen die voorbijliepen en dachten van: huh? En het vuurwerk was echt tof. Echt op z'n Amerikaans werd het groots aangepakt. Je had zelf vuurwerk dat de letters: U-S-A vormden.. Wauw! Ik weet alleen niet meer hoe ik er via die ladder weer van af ben gekomen.
En vanmorgen weer om 5 uur s'morgens moeten werken. Ik had het even zwaar, maar ben de dag wel doorgekomen. Het was wel weer wennen dat het ineens heel rustig was.
En nu ben ik 2 dagen vrij. Ik ga in ieder geval donderdag naar Manhattan, want ik ben er al 3 keer geweest en ik heb het vrijheidsbeeld nog niet gezien en ik ben niet op het Empire State Building geweest. Dat kan natuurlijk niet! Verder kijk ik een beetje aan, maar het gaat vast goed komen!

Dus bedankt voor het lezen en see you later alligator !

xx

  • 06 Juli 2011 - 05:26

    Lau & Dianne:

    Goedemorgen Moniek,

    wat een leuk verslag weer!!
    En natuurlijk willen we die beroemde foto wel zien straks.
    We hebben met z'n allen zitten lachen met jou blog,wat kun je toch grappig schrijven!We zien die dames al voor ons en hoe jij van die ladder af bent gekomen??
    Het is echt leuk om jou zo te kunnen volgen.
    Zo wij gaan nu de dag weer opstarten
    (Tess haar laatste schooldag op de bassisschool vandaag).

    Heel veel plezier en totblogs weer!!

    Liefs Lau&Dianne
    tess eefje ties.

  • 06 Juli 2011 - 18:37

    Lidy:

    Hoi Moniek,
    Als je carriere als banketbakker dreigt te gaan mislukken kan je altijd nog schrijfster worden! Hartstikke leuk om je blog's te lezen. Het is er kei gezellig geloof ik en wat je allemaal al gezien hebt in die paar weken ongelooflijk!
    Die AdamSandler (had ik nog nooit van gehoord) was bij ons Inge en een vriend wel bekend dus dat was véééét volgens Harrie, die bijna al zijn films heeft.
    Nou de groetjes weer tot je volgende blog
    p.s. je Engels gaat ook goed!

  • 06 Juli 2011 - 19:55

    Arian En De Kids:

    Ja hoor, en weer was het feest in de States. Dat drank in Amerika dezelfde uitwerking heeft als in Nederland heb je al ontdekt las ik. En met een zwaar hoofd weer aan het werk moeten zal ook niet zoveel verschil maken, maar tussendoor even met een beroemdheid op de foto daar moet je in Nederland natuurlijk wel wat meer voor doen. Geniet er met volle teugen van meid (dat is je wel toevertrouwd geloof ik) voor je het weet is het alweer voorbij. Ik hoop tot snel, groetjes uit Woldere. Arian

  • 06 Juli 2011 - 21:19

    Francien ( Sien ):

    Zo, die heb je ook nog even mooi meegenomen Moniek ( Independence day)
    Weet je gelijk wat feestvieren is :-)
    Leuk dat je ook nog een B A-er tegen bent gekomen !!
    Later komt de kater, veel zal je niet geslapen hebben :-)
    Maar dat haal je straks thuis maar weer in...
    Een fijne tijd nog!!!

    Groetjes Sien

  • 07 Juli 2011 - 19:32

    Johnny En Esther:

    fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt moniek,lijkt me zo te horen echt mooi om dat allemaal met eigen ogen aan te zien.
    geniet er maar goed van meisje,het is voorbij voor dat je het weet.
    hugs and kisses sonny-es.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westhampton Beach

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 62573

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: