I'm alive! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu I'm alive! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

I'm alive!

Door: moniekbakermans

Blijf op de hoogte en volg Moniek

03 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.



Niet ongerust zijn trouwe volgers! Ik leef nog! Ik heb zelfs zo veel te doen hier dat ik zelfs geen tijd heb of vergeet een verslagje te schijven. Don't worry hier ben ik dan weer. Eerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties op mijn vorige blogs. Harstikke leuk om te lezen! Ik zit nu in de trein samen met Tim van Westhampton naar Manhattan voor weer 2 dagen

Waar zal ik eens beginnen... Oke ik waarschuw je vast: het wordt een lang verslag. Ik heb veel meegemaakt sinds het laatste verslag. 
Om te beginnen ben ik voor het eerst naar een Amerikaanse bioscoop geweest. En wat voor een! Echt een van de grootste van Long Island. Echt mega daar. Je hebt daar echt verschillende ketens in de bios waar je bijvoorbeeld pizza kan halen, friet en natuurlijk ook popcorn de hier echt heerlijk is.
De dag erna zijn we naar een waterpretpark geweest in Riverhead samen met Bas en zijn vriendin. Echt niet normaal daar joh die glijbanen zijn echt huge! Er hing daar ook echt een supergezelligr en relaxte sfeer, leuke muziek enzo. Echt tof.

Ik ben de afgelopen weken nog een keer 2 dagen naar Manhattan geweest met Tim. We hadden op het laatste moment nog ergens een hotelletje kunnen boeken in Chinatown. Ik zeg het je: nooit meer! Chinatown stinkt, is rumoerig en vies. En het hotel was ook wel slecht. Maarja daar lieten wij onze dag niet door verpesten. Zelfs niet door de hittegolf! We hadden toen maar besloten om naar een musem te gaan. Het werd the Museum of National historie. Misschien ken je het wel van de film Night at the Museum met Ben Stiller. Echt een cool museum en het was lekker koel!
Daarna hebben we eindelijk een keer bij the Hardrock Cafe gegeten. Echt gaaf om daar binnen te zitten. Het nadeel daar en bijna overal hier trouwens dat ze het aantal calorieen zetten achter de gerechten op de kaart. Dat wil ik niet weten! Maar het was lekker en we hebben wel gelachen met onze omgebouwde serveerster/serveerder. 
En ja hoor! We zijn eindelijk op het Empire state building geweest. We hadden een goeie tijd uitgekozen, want het was niet zo druk in de rij. Zo net voor zonsondergang. En wat was het mooi! Echt zo gaaf om alles zo te zien en die volle straten met taxi's... Waanzinnig gewoon! Anders kan ik het niet beschrijven je moet het gewoon een keer zien.

En vorige week zaterdag gingen we naar een bruiloft van onze collega Eelco die ging trouwen met Phill. Heel erg bijzonder om een homohuwelijk mee te maken zeker omdat pas sinds kort het homohuwelijk is toegetaan in de staat New York. Het was bij hun in de achtertuin lekker Amerikaans. We hadden het getroffen met het weer het was ect super. En aan het einde van het feest was er vuurerk. Echt een toffe middag/avond gehad!

Vorige week woensdag ben ik met Tim en Bas naar de bios geweest voor de laatste Harry Potter film natuurlijk. De film was echt gaaf, maar de heen en terugweg was echt grappig. We reden met een busje en Bas moest achterin in een tuinstoel zitten die niet vast zit ofzo dus dan is het natuurlijk heel erg leuk om expres hard te remmen of scherpe bochten te nemen! Jep dat staat me wel het meeste bij...

Verder was vorige week mijn kookweek dus een week lang koken voor 11 man en zorgen dat het netjes blijft en aan het einde van je week het appartement schoonmaken. Volgens mij was iedereen wel tevreden over het eten, maar ik ben echt blij dat mijn week is geweest.

Afgelopen maandagavond moest ik samen met Bas en Tim helpen bij een kinderfeest bij the Countryclub. Een club voor rijkelui die alleen al een miljoen moeten betalen om lid te zijn en dan ook nog eens verplicht duizenden dollars per jaar daar moeten uitgeven. En wij mochten met hun verwende kinderen (60 stuks) een taartje maken. Joepie. Het scheelde gelukkig al de helft dat de ouders er niet bij waren. Er zaten hele drukke kinderen bij die zich schijnbaar nooit kunnen uitleven en lieve kinderen die wel deden luisteren. Ik stond op een begeven moment bij een jochie en die wilde een foto van zijn taart....dat kind had gewoon een Iphone! 9 jaar! Echt niet normaal! Uiteindelijk viel de avond wel mee omdat ik er heeeeel erg tegen op zag.
Toen we van de Countryclub naar de bakkerij liepen was het echt flink aan het donderen en bliksemmen. Wel heel mooi om te zien, maar we waren gelukkig net op tijd binnen voordat het echt begin te stormen! Wat regende het hard zeg! Dat zie je in Nederland niet zo erg. De straat liep helemaal blank en de stroom in de hele straat viel uit. Er zaten nog een aantal mensen binnen in het donker die gingen ook maar buiten onder het afdak naar de regen kijken. En wat doen Bas en Tim: in hun zwembroek in de regen dansen! Het water op straat was net niet diep genoeg om te zwemmen, maar wat hebben we gelachen met z'n allen om die mafkezen! 

En verder op het werk gaat het ook goed! Ik heb wel leuke collega's en met de winkeldames kan ik het ook steeds beter vinden. Het is ook best druk op het moment vooral in de weekenden! Ik sta s'avonds vaak alleen. Soms wel fijn soms niet. Maar over het algemeen vind ik het werk leuk!

En ja hoe leuk ik het hier ook heb en hoe lief vriendje ik nu heb hier. Ik heb de afgelopen weken echt ontzettende heimwee gehad! Ik mis pap en mam en zelfs ons Linda! En Lucky mis ik natuurlijk ook heel erg. Vooral als ik skype met ons pap en mam en ze laten Lucky zien, dan wil ik ze echt zo graag knuffelen.
Maar ik begin me ook meer te realiseren nu dat ik ooit terug moet en dit achter me moet laten en dat het leven in Nederland gewoon verder gaat. Dat zal raar zijn, want ja hier hen ik gewoon een toffe tijd.

Ik denk dat ik wel een hoop heb verteld nu en niks ben vergeten. Ik heb me voorgenomen niet meer zo'n lange tijd tussen de blogs te laten. 

Dus dan zeg ik nu bedankt  en tot snel! 

Xx

  • 04 Augustus 2011 - 04:13

    Sonja:

    Hey moniek, wat een leuk verslag om te lezen, en fijn dat je het zo naar je zin hebt.Als wij met Bas aan het skypen zijn vinden we het ook altijd leuk om jullie te zien. Bas en Tim zijn er wel 2 bij elkaar maar wel leuk. Geniet van de komende tijd en misschien zie ik je ook weer een x als ik met Bas achter skype zit.

  • 04 Augustus 2011 - 05:44

    Lau & Dianne:

    Hoi Moniek,

    wat leuk dat je weer even een reisverslag geschreven hebt!!
    Het is zo leuk om te lezen.Wat maak jij daar veel mee,daar doen wij hier een paar jaar over.
    Als eerste kijken de kinderen hier hoeveel dagen je nog moet en dat zijn er nu 82 vandaag,dus het worden er steeds minder!
    Wat fijn dat je lekker kunt skypen met thuis. En dat helpt wel in moeilijke momenten! Ze zijn superblij dat jij zo aan het genieten bent.
    Blijf genieten van alles en iedereen en we kijken nu al weer uit naar je nieuwe blog.

    Liefs van ons vijfjes
    Lau&Dianne, tess eefje ties (en sil)

  • 04 Augustus 2011 - 07:10

    Tess,Eefje Ties :

    Lieve Moniek,
    Super leuk dat reisverslag ;) !
    Nog heel veel plezier de laatste 82 dagen.

    XxXxXxX Tess,Eefje Ties en een pootje van sil :D

  • 04 Augustus 2011 - 08:23

    Mama Papa:

    Nou daar is ie weer Je kan het goed omschrijven hoe het daar is. zo krijgt iedereen wel zin om eens een keer naar de big sitty te gaan
    Gelukkig maar dat we skype hebben zo ben je heel dicht bij tot skypes dikke kus papa mama linda(in Portugal) en knuffel van Luckeduck

  • 04 Augustus 2011 - 16:40

    Sien:

    Het is een lang, maar interessant verslag geworden Moniek :-)
    Fijn dat je op de juiste tijd het Empire state building hebt bezocht.
    Vooral als het ook nog zo helder weer is, en je nog alle details kunt herkennen.
    Je bent al op veel mooie plekken geweest, je zult het straks wel allemaal gaan missen als je weer thuis bent, dus het sleutelwoord is
    " GENIET " er van!!!!

    Groetjes Sien

  • 06 Augustus 2011 - 12:08

    Jos:

    Hallo Moniek,

    mooi dat je je daar goed amuseerd in de U.S. Een ervaring om nooit te vergeten. Buiten het feit dat je je wel op je plek voelt in het bedrijf, leer je er ook genoeg? Die informatie en werkwijzen zijn hier in Nederland misschien wel goud waard en komen je in je consumptieve toekomst misschien nog wel eens goed van pas.
    Ik heb je baas destijds aan de telefoon gehad, doe hem maar de groeten van mij. Nog veel plezier daar en als je weer eens in de buurt bent, kom dan zeker weer eens langs. Je had het misschien ook al gehoord maar met jouw foto's van Leerbedr.v.h. jaar zijn we 2e geworden( naar mijn idee, een fantastische prestatie).

    gr.Jos

  • 06 Augustus 2011 - 16:51

    Arian En De Kids:

    Hoi Moniek,
    Wat een leven heb jij daar zeg, als je jouw blog leest is het net of je er zelf bent. Maar dat je zelfs Linda mist wil ook wel wat zeggen...haha. Ik kan nog maar 1 ding zeggen:genieten, genieten, genieten!!!!! Tot je volgende blog,
    Groetjes van ons allemaal.

  • 07 Augustus 2011 - 07:17

    Johnny En Esther:

    nou nou moniekje,dat was me wel een verhaal zeg,we zijn blij te horen dat je het daar nog steeds zo goed naar je zin hebt. beetje jammer dat je ons niet mist ha ha. geniet er nog van meisje, live life to the fullest. laterrrrrrrrrrrrrr.

  • 17 Augustus 2011 - 20:14

    Ineke En Joop:

    lieve moniek

    heb net je story gelezen, wat maak jij toch veel mee. hoop dat je geen heimwee meer hebt en dat je het daar goed naar je zin hebt .fijn dat de bakkerij en de jongens en de meiden ook oke zijn ,geniet moniek!!!!!

    tot gauw schrijvens ineke

  • 18 Augustus 2011 - 16:08

    Christian:

    nou nou nou wat een verslag maar wel goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar in de U S of AAA groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 62574

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: