Daar issie weer ! - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Daar issie weer ! - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Daar issie weer !

Door: moniekbakermans

Blijf op de hoogte en volg Moniek

01 Juli 2011 | Verenigde Staten, Westhampton Beach


Hallo allemaal!

Er waren al een hoop mensen die vroegen waar mijn volgende blog bleef. Het is maar een week geleden sinds mijn laatste blog! Maar ik heb nu even tijd vrijgemaakt voor een nieuwe blog. Er is veel gebeurd in een week dus veel te vertellen. Ga er dus maar ff voor zitten!

Maar goed, over het algemeen: ik begin al goed in het ritme te komen hier. Geen jetlag, op tijd de was doen, kamer schoonhouden, werken en natuurlijk leuke dingen plannen! Werken is belangrijk, maar het is natuurlijk ook belangrijk dat je het naast je werk leuk hebt hier.

In Westhampton Beach zelf is nu nog vrij weinig te doen. Je hebt wel een heel relaxed strand, maar dat is het wel zo'n beetje. Dus moeten we zelf maar veel ondernemen. Afgelopen vrijdag was ik de enige die vrij was dus heb ik, maar de trein naar New York gepakt. Je ervaart New York zo anders als je alleen bent. You just go with the flow ! Het was een beetje regenachtig, maar het was leuk. Ik ging daar naar de Apple store om een Ipad te kopen en ik was duidelijk niet de enige, die dingen vliegen daar echt als warme broodjes over de toonbank echt niet normaal!

Afgelopen weekend heb ik veel moeten werken, maar het was leuk. Ik heb in de banketbakkerij gestaan en ik kan daar goed mijn draai vinden. Ik moet het gebak afwerken en continu de winkel aanvullen. Tussendoor mocht ik wat taarten afwerken. Zoiets simpels als een slagroomtaart afwerken is hier toch best lastig, heel anders. Maar naar wat oefenen lijkt het een beetje de goeie kant op te gaan.

Zondagavond waren we bij de Manager-bakker thuis uitgenodigd voor een Graduation party van zijn zoon Andy. Het was echt zo'n typisch Amerikaans feestje: BBQ, zwembad erbij, zelf drankjes pakken. Echt super gezellig!

En wat is het toch heerlijk als je de dag erna na het werk meteen naar het strand kan gaan. We waren nog een beetje moe van de avond ervoor, dus konden we een beetje uitgaren op het strand echt zo fijn!

Ik was deze week woensdag en donderdag vrij en woensdag waren we met heel veel tegelijk vrij dus waren we van plan om woensdag met z'n alllen naar New York te gaan.
Op dinsdagavond had ik zoiets van: laten we vanavond al gaan. Dus ben ik samen met Tim richting New York gegaan. Wij waren ook de enige 2 die bij de kroegen naar binnen mochten, want zoals jullie misschien al weten mag je hier pas drinken als je 21 bent. We kwamen in de stad aan en we hadden vlak naast Times Square een goed en niet al te duur hotel gevonden. Ideaal! Snel spullen in de kamer gedumpt en op pad! We zijn wat kroegen ingedoken, maar we hebben het niet te zat gemaakt, want we schrokken nogal van de prijs van de drankjes. Niet normaal!
Dus maar gaan slapen en die bedden waren echt heel relaxed. De receptionist zei dat de kamer 2 1-persoon bedden had, nou 2 2-persoons zou je bedoelen! Dat had ik nou echt ff nodig, want zo relaxed zijn die bedden hier niet.

Nadat we goed waren uitgerust zijn we richting Central Park gegaan en we hebben deze keer meer ervan gezien dan de vorige keer dat we er waren. We hadden ook een kleine trouwerij gezien daar, erg leuk.
Tegen de middag zijn we met de rest van het groepje naar Madamme Tussaud geweest. Op het begin is dat wel leuk, maar op een begeven moment heb je die wassenbeelden wel gezien. Daarna weer richting Times Square waar we bij T.G.I.Friday's hadden gegeten.

En gisteren had ik nog een dagje vrij samen met Bas en Tim. We hadden eerst even goed uitgeslapen en zijn toen richting Montauk gereden. Dat is echt een heel leuk strand plaatsje aan de top van Long Island. Je hebt daar een helem mooie vuurtoren en een leuk strand. We hebben daar ook een restaurant opgezocht waar we lekker vis hebben gegeten, echt heel lekker! Daar wil ik zeker nog een keer heen.

En dat was dus gisteren en dadelijk mag ik weer werken. Het wordt een druk weekend, want maandag is het the 4th of july oftwel Independence Day een feestdag dat flink wordt gevierd door de Amerikanen. Dus de New Yorkers gaan allemaal een weekendje weg hierheen. Helaas kan ik dat niet vieren, want ik moet werken. Dat hoort er nou eenmaal bij!
Dus na het weekend zal ik bloggen hoe het weekend is gegaan. Eerst zal ik zo meteen wat foto's uploaden, want daar was ook heel veel vraag na! Echt leuk!

Dus ik wens jullie allemaal een fijn weekend en tot de volgende blog!

Bye bye x

  • 01 Juli 2011 - 16:57

    Sonja:

    hey moniek, wat leuk om je verhalen te lezen zo weet ik dan een beetje hoe het gaat daar en fijn om te weten dat jullie het goed stellen. Wil je aan Bas vragen of hij ook een x wat schrijft. Geniet verder van alles.
    Groetjes sonja

  • 01 Juli 2011 - 19:21

    Johnny-esther:

    nou nou moniek,zo te horen heb je het nogal druk daar.
    fijn dat je al zo snel gewent bent daar en je het leuk vind.
    ff de trein pakken naar NY,wow dat willen wij ook wel.
    veel liefs en dikke kus van ons he.

  • 01 Juli 2011 - 19:55

    Linda:

    Heey Moniek,

    Zo te lezen heb je het goed naar jou zin. Fijn dat je zo snel je draai al hebt gevonden. Hopelijk leer je veel nieuwe dingen van banket, zodat je die ervaring mee terug naar Nederland kan nemen.
    Valt het Engels spreken een beetje mee?

    Groetjes Linda

  • 01 Juli 2011 - 21:50

    Francien ( Sien ):

    Het was weer leuk om je blogje te lezen Moniek.
    Gelukkig heb je het goed naar je zin.
    Ik kijk weer uit naar je volgend berichtje.
    Werk ze!!!

    Groetjes Sien

  • 03 Juli 2011 - 08:11

    Lau & Dianne:

    Hoi Moniek,

    hebben net weer met z'n allen je blog gelezen!!Wat leuk dat je zo aan het genieten bent!!
    Wat een avontuur daar. Super dat je je draai daar al aardig gevonden hebt!!
    En wat een leuke foto's ,zo kunnen we je ook even zien.
    Succes morgen en we bloggen snel weer.
    En blijf zo genieten!!

    Liefs Lau&Dianne
    tess eefje ties

  • 03 Juli 2011 - 17:08

    Christian:

    hey moniek

    mooie foto's

    en een leuk verslag

    nog veel plezier en veel fun daar

    de groenten

  • 03 Juli 2011 - 18:08

    Arian En De Kids:

    Wat een feest is het daar voor jou, geweldig!! Ik weet alleen niet of ik het je nagedaan had om alleen de trein naar New York te pakken. Superleuk dat je het zo goed naar je zin hebt, ondanks dat je ook gewoon moet werken.Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag, liefs en veel groeten , Arian

  • 03 Juli 2011 - 19:59

    Papa Mama:

    Hoi meiske eindelijk een beetje internet hier vanaf ons vakantie adres ik ben blij iets van je te horen we zien wel dat het je goed gaat en dat je veel onderneemt houden zo we hopen nog te skypen vanuit griekenland dikke kus papa mama

  • 17 Mei 2013 - 22:31

    Rob:

    werk je in the beachbakery, bij simon en ruben?
    Mij zeer bekend, komen we over 2 weken weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westhampton Beach

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 62539

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: