Fun at the States - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Fun at the States - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Fun at the States

Door: moniekbakermans

Blijf op de hoogte en volg Moniek

19 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hello everybody!

Het is weer tijd voor een verslag! Ik had beloofd dat het volgende verslag sneller zou komen, maar sorry het is me weer niet gelukt.

Maargoed ik heb dus weer een hoop dingen mee gemaakt dus genoeg om over te vertellen!

Vorige week donderdag waren we dus weer naar Manhattan gegaan, eigenlijk woensdagavond al. We waren woensdagavond uit eten bij een brasserie vlakbij ons hotel. Een Belgische brasserie! Ze hadden allemaak van die Belgische bieren daar en toen we de menukaart opende: bitterballen! Niet zo lekker als in Nederland, maar toch.
De dag erop hebben we lekker rustig aan gedaan in Central Park. Lekker rondgelopen en naar de straatmuzikanten geluisterd.
De rest van de middag hebben we gewinkeld bij 5th avenue.
Daarna weer uptown, want we gingen naar een comedyclub. Je kan daar dan gezellig zitten met wat eten en drinken terwijl je naar stand up comedians kijkt. Echt super grappig en op een begeven moment halverwege de show realiseerde ik me ineens dat mijn Engels sterk vooruit is gegaan.

De zondag was ik vrij wat opzich best zeldzaam is. Je kan niet ze heel veel doen als bijna iedereen moet werken. Ik ben met Olga (huisgenoot uit Macedonië) en Chantal (nichtje van de baas) naar Tanger outlet gereden. Het was de eerste keer dat ik met de auto hier heb gereden. Was wel ff wennen, maar wel fijn dat bijna alle auto's hier automaat hebben. En ja ik had weer eens lekker geshopt bij Tanger....

De avond erop ben ik samen met Tim en 2 collega's naar Dave & busterds geweest. Dat is een soort speelhal met spellen, waar je dan ook tickets mee kan winnen. Echt super Amerikaans echt harstikke leuk.

Vorige week woensdag hadden we een Dutch Party bij het huis van de baas ter gelegenheid van de verjaardag van Faz (huisgenoot uit Uzbekistan) en afscheid van Chantal. Was wel een leuk feestje geweest met mooi weer. Voor vele eindigde die in de hottub, maar dat heb ik gelukkig kunnen ontwijken.

Verder dit weekend moeten werken. Het is wel redelijk druk geweest, maar zo zie ik ook veel gave dingen. Zoals zaterdag, een van de banketbakkers was een bruidstaart aan het maken. Echt zo'n Amerikaanse, harstikke wit met golfjes aan de zijkant van icing. Je moet het een keer gezien hebben om te weten wat ik bedoel.

En gisteren waren we bij het verjaardagsfeest van Marien onze collega bakker. Erg gezellig, want naast zijn eigen vrienden en familie kwamen ook al onze huisgenoten wat dus 11 in totaal is. Het was echt een gezellige drukte met weer heel mooi weer.

En vandaag zijn we weer naar Manhattan geweest. Ik typ deze blog ook vanuit de trein richting Westhampton beach.
We waren vanmorgen naar een enorme electronikazaak geweest om een tablet voor Tim te kopen wat dus een Joodse zaak is. Ik heb nog nooit zo veel Joden bij elkaar gezien! En wat is het daar groot!
In de middag zijn we richting Times Square gegaan voor het museum Ripley's Believe it or not. Een museum met allemaal rariteiten. Lam met 2 hoofden, vrouw met baard (een pop dan) en nog een hoop. Echt harstikke leuk om geweest te zijn. Verder een beetje rongeslenterd daar en bij Bleecerstreet.
En toen richting het Astor Theatre voor een voorstelling van de Blue Man Group. Ik heb ze hiervoor al 2 x live gezien, maar het blijft geweldig. Ze hebben na die jaren ook wel wat veranderd aan de show, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. Die mannen verekken geen enkel spiertje in hun gezicht er wordt geen woord gepraat door hun en toch zo veel entertainment. In één woord: super!

En dus ja dit was mijn verslag weer tot zo ver. Het aftellen is hier al begonnen, want we hoeven nog maar een paar weken te werken hier. Het gaat hard!

Blijf me volgen en tot het volgende verslag!

See ya! Xx

  • 19 Augustus 2011 - 17:57

    Arian En Kids:

    Hey Moniekske,
    Wat een heerlijk verhaal weer, jij kent daar vast al net zo goed de weg als hier in brabant. Mika en ik zijn vorige week met jullie pap en mam naar de Efteling geweest. Erg genoten, vooral Mika. En wat vond hij het leukste....de draaimolen haha. Binnenkort nog een keer met z'n allen naar de dierentuin, gezellig!! groetjes en tot de volgende keer, Arian

  • 19 Augustus 2011 - 19:44

    Sien:

    Hallo Moniek

    Die bitterballen mocht je wel hebben denk ik, want je verbrand best veel met al die uitstapjes :-)
    Wat fijn dat je dan een rijbewijs hebt en daar kunt gebruiken.
    Zo kom je toch wat gemakkelijker van A naar B!
    Leuk om weer iets van je te lezen.
    We blijven je op de "voet" volgen :-)

    Groetjes Sien

  • 20 Augustus 2011 - 10:50

    Tess,Eefje Ties :

    Heee Moniek:D
    Super leuk dat reisverslag.
    En fijn dat het zo leuk is in Amerika:)

    Veel plezier nog !!
    Xxxx Eefje...Tess&Ties


  • 20 Augustus 2011 - 10:55

    Lau & Dianne:

    Hallo Moniek,

    leuk dat je weer een reisverslagje hebt gemaakt!!!
    Gezellig zoals je schrijft.
    Nog even en dan komt jullie mam(keileuk).Kunnen jullie samen even gaan genieten in de USA.
    Dus dat is nou echt aftellen en dan heb je echt iets leuks om naar uit te kijken.Komt goed!!

    Tot blogs en liefs van ons 5jes.
    Lau&Dianne en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 62547

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: