Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Moniek

20 Maart 2013 | Australië, Sydney

Hallo mensen!

Ja ja mijn eerste blog vanuit het mooie Australie!

Nou het was een lange reis hoor vanaf Bangkok! Daar keek ik heel erg tegenop, maar dan is het fijn dat het uiteindelijk wel meeviel. Ik had eerst een vlucht van Bangkok naar Taipei (Taiwan) van 3,5 uur en daarna moest ik 9 uur op het vliegveld wachten. Daar zag ik erg tegenop maar het was een luxe vliegveld en er was gratis WiFi dus uiteindelijk vloog de tijd. Om 11 uur s'avonds vloog ik richting Sydney. Nou mensen: ik heb nog nooit zo'n relaxte vlucht gehad. Ik had 4 stoelen voor mezelf! Dus ik kon lekker languit liggen en heb meer dan de helft van de vlucht geslapen. De volgende ochtend op maandag landde het vliegtuig rond 11 uur in Sydney. Toen we boven Sydney vlogen zag ik trouwens the Opera House vanuit het raam dus dat vond ik wel gaaf.

Voordat ik het wist stond ik buiten het vliegveld in de shuttlebus naar mijn hostel. Ik overnacht in de Wake Up hostel, het grootste hostel van Sydney. Het is inderdaad erg groot!

Diezelfde avond heb ik met een kei leuke meid Celina uit Nederland afgesproken die hier al een aantal weken zit. We hadden contact via facebook voordat ik vertrok. Toch wel fijn als er iemand is die je een beetje de wegwijs brengt op het begin in zo'n grote stad. We hebben lekker wat gegeten en gedronken bij Darling Harbour. Echt een gezellige eerste avond!

Gisteren heb ik een beetje uitgeslapen en een beetje de was gedaan en mijn backpack een beetje gereorganiseerd. Sommige van jullie weten vast wel hoe graag ik alles netjes wil hebben haha. Het is nog een beetje wennen dat backpackers en hostel-leven hoor.
S'middags ben ik even naar het backpackers-centrum gegaan om even wat dingen te regelen zoals een bankpas en telefoonkaart enzo. Rustige middag verder.
Die avond heb ik samen met Celina gekookt in het hostel, ofja lekkere salade gemaakt. Toen we klaar waren met eten was het inmiddels al 10 uur. Dus we dachten we doen even een drankje in de bar beneden in het hostel. Het was daar dus erg gezellig met live muziek en gezellige mensen dus het werden meerdere drankjes en het werd dus ook behoorlijk laat haha.

En na zo'n avond is het dan ook heerlijk om lekker naar het strand te gaan. We zijn lekker naar Coogee Beach geweest, zo'n 20 minuten met de bus vanuit het centrum van Sydney. Oh wat is het daar schitterend! Super mooi strand en het water was heeeerlijk!
Na een beetje zonnen zijn we langs de rosten gaan lopen daar bij de kust. We hebben echt een lekkere wandeling gehad echt super mooi om te zien. Tussen de stenen een beetje schelpjes zoeken enzo (echt van die mooie) en er zaten zelfs een paar zeesterren! Ik vind dat dus echt helemaal geweldig haha
Daarna lekker gegeten daar ergens en nu ziet ik met een lekker kleurtje (klein beetje rood) weer lekker fris gedouched in het hostel.
Ik blijf tot zaterdag in dit hostel en daarna zie ik wel. Ik heb nog niet echt een plan het enige wat ik tot nu toe weet is dat ik een cowboy cursus heb 16 april in een plaatsje 4 uur van Sydney rijden. Dus voor die tijd veel leuke dingen doen en misschien kijken of ik al een baantje kan vinden. Just living the day and NO WORRIES!

Dus mensen blijf me lekker volgen ik houd jullie natuurlijk op de hoogte en bedankt voor de reacties allemaal ik vind dat echt heel leuk om te lezen!

Bye bye mates !!

  • 20 Maart 2013 - 14:30

    Papa:

    moniek

    ik ben blij dat alles goed gegaan is en dat je Sidney al een beetje aan het verkennen bent.
    en dat gezelschap hebt om samen Sidney te verkennen

    jij loopt langs het strand en wij zitten in de sneeuw . wel raar he`



    xx gr papa

  • 20 Maart 2013 - 20:16

    Familie Bekkers:

    Hoi Moniek,

    wat fijn dat je weer goed aangekomen bent in Sydney!!
    En wat een leuke blog weer om te lezen.
    Je hebt al een heel avontuur gehad en je bent pas net weg.
    En jahoor jullie pap heeft gelijk ,hier weer heerlijk.......sneeuw op de eerste lentedag in Nederland.

    Geniet van al het moois en wij genieten weer mee van je mooie verhalen op je reisblog.
    Lieve groetjes van ons vijfjes en tot snel weer.
    Lau en Dianne tess eefje ties x x x

  • 20 Maart 2013 - 21:15

    Arian Van Och:

    Hoi Moniek,

    Wat een geweldig verslag weer, en wat heb je alweer veel meegemaakt. Keileuk om te lezen iedere keer!! Ben wel benieuwd wat je allemaal moet doen op die cowboycursus, hahaha. Nou meis, veel plezier nog verder en geniet van alles, tot het volgende verslag!!

    groetjes van ons en een dikke knuf van Mika xxxx

  • 21 Maart 2013 - 08:02

    Johnny En Esther:

    hoi moniekje,
    wat klinkt het allemaal spannend en interrestant zeg wat je daar allemaal meemaakt en ziet en beleefd.
    hoop dat je er heel erg van geniet en goed uitkijkt meisje.
    let je ook een beetje op dat je niet teveel onbeschermd in de zon zit en verbrand!!!!!!
    nou mopje veel succes met het vervolg van je reis en geniet er vooral van.
    we kijken uit naar je volgende blog.
    liefs en dikke kus van esther en mij. xxxxx

  • 21 Maart 2013 - 08:29

    Lynn:

    Fijn dat de lange vlucht erop zit. Nu dan echt in australie!! Leuk dat je al meteen gezellige mensen om je heen hebt. Het klinkt tot nu toe volgens mij nog beter dan gehoopt! Veel plezier en lekker blijven genieten! Doe ik ook van je verhalen terwijl we hier koud in de sneeuw zitten;)

  • 21 Maart 2013 - 09:49

    Zussie:

    Hee Zussie!

    Wat een mooi verslagje weer. echt super om te horen dat je het zo naar je zin hebt. het leven klinkt echt geweldig daar! lekker zonnen, gezelligheid en mooie dingen zien.
    Ik weet zeker dat jij je niet gaat vervelen dit jaar.
    Heel veel plezier daar zussie, blijven genieten, en blijven schrijven !

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Maart 2013 - 17:25

    Sien:

    Hoi Moniek

    Je hebt het gered...je bent in Australië!!
    Dat is al voor elkaar meis :-)
    Fijn dat je er niet meteen alleen voor staat daar, gezellig dat je zo hulp hebt gekregen van een insider :-)
    Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat mee maken.
    Ik hoop dat je leuk werk kan vinden...dat zal wel lukken denk, het zo'n groot land.
    Kijk alweer uit naar je nieuwe blogje...

    Groetjes en geniet er van hé

  • 22 Maart 2013 - 16:12

    Joop En Rink:

    Moniek

    Wat schrijf jij leuke verhalen je kan beter verslaggeefster worden voor een tijdschrift.

    Wat spannend met die tijgers en oliefanten.

    Joop en ik genieten van je blogjes.

    Groetjes van Joop en Rink.


  • 24 Maart 2013 - 23:00

    Cd:

    heelveel plezier in sidney geniet ervan
    veel leuke dingen doen

    het zijn leuke teksten om te lezen

    ps ik heb je mailtje ontvangen

    groetjes cd

  • 26 Maart 2013 - 10:54

    Silvie:

    Hoi Moniek,

    je verslagjes zijn inderdaad keileuk om te lezen.En zo blijven we een beetje op de hoogte van jou doen en laten.Ik krijg ook al zin om om te gaan backpacken in Australie...........
    Geniet er maar van en tot hoors.


    Groetjes Silvie xx

  • 01 April 2013 - 21:46

    Familie Bekkers:

    Hallo Moniek,

    van harte gefelicuteerd met je verjaardag!!
    Geniet van deze speciale verjaardag op je grote avontuur!!
    Heel veel plezier en maak er een hele leuke dag van op. 2 April
    Liefs van ons 5jes
    Xx xxx Lau & Dianne tess eefje ties

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 62590

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: