Life is good at the Hamptons - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Life is good at the Hamptons - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Life is good at the Hamptons

Door: moniekbakermans

Blijf op de hoogte en volg Moniek

13 Juli 2011 | Verenigde Staten, Westhampton Beach

Hallo allemaal!

Tijd voor weer een nieuw verslagje! Ik zit hier nu al 4 weken en de tijd gaat heel snel, maar dat is natuurlijk ook logisch als je het zo leuk hebt. Time flies when you have fun!

Maargoed, vorige week was ik op woensdag en donderdag vrij. Dat zijn waarschijnlijk ook mijn vaste vrije dagen.
De woensdag had ik eigenlijk niet zo heel erg veel gedaan overdag. Wel had ik van een collega een gitaar gekregen die ik hier mag lenen, alleen is die vals dus die ga ik vanmiddag ff stemmen. Verder die dag naar het strand en s'avonds sushi gegeten.

Donderdag was ik samen met Tim in Manhattan. En ik heb eindelijk het vrijheidsbeeld gezien! Van een afstandje ziet het er niet zo heel speciaal uit, maar we gingen met een boot over de haven varen die heel dicht langs het beeld vaarde en dat zag er wel heel gaaf uit. Als je verder de haven op vaart zie je achter je ook de mooie skyline van Manhattan, erg cool.
We waren ook naar Ground Zero geweest, maar eigenlijk is het gewoon een bouwplaats. Maar ik was we onder de indruk van het idee dat er bijna 10 jaar geleden op die plek echt een totale choas was. Je kan het je haast niet voorstellen.
We gingen toen naar Pier 17, daar hadden we binnen een beetje gewinkeld en toen we buiten kwamen was er een heel mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge. Het regende echt super hard ineens en het donderde en het bliksemde en er trok ineens een mist over de haven waardoor we de brug ineens bijna niet konden zien. Echt heel gaaf! Toen de mist een beetje weg begon te trekken kwam er een regenboog tevoorschijn. Daar heb ik natuurlijk foto's van!
Daarna heb ik me nog even uitgeleefd bij Macy's en hebben we de trein weer terug gepakt.

Dit weekend heb ik moeten werken. We waren vrijdag met een groepje op stap geweest om de verjaardag van Karolina te vieren. Dat is een meisje dat bij ons in de winkel heeft gewerkt, maar nog steeds een hele goeie vriendin van wat huisgenoten. Wat me opgevallen is hier dat ze bij kroegen en café's hier van die grote tv-schermen ophangen waar meestal wel een sportwedstrijd te zien is. En als je hier een Amaretto-cola besteld doen ze er wel genoeg Amaretto in. We hadden echt een gezellige avond gehad.

Zaterdag was er een nieuwe jongen bijgekomen in het appartement. Hij is echt grappig. Hij werkt als kok hier in the Countryclub dus hij kan goed koken! Dat komt opzich mooi uit, want deze week is er iemand aan de beurt met koken die dat dus echt niet kan en gisteren gingen er ineens heel veel mensen uit-eten.

Gisteren en eergisteren ben ik ook naar het strand geweest. Ik begin al lekker bruin te worden hier! Alleen het nadeel is dat ik hier op het strand helemaal word lekgeprikt. Je hebt hier een aggressive moordlustige muggensoort die echt niet leuk zijn. In tegenstelling tot de Nederlandse muggen: die gaat eerst op je zitten en dan prikken ze een keer. Maar hier vliegen ze meteen op je af en bijten ze meteen! Ik denk dat ik wel 20 beten heb op mijn benen! Maarja dat mag natuurlijk de pret niet bederven.

Maar over het algemeen: ik heb een leuke tijd hier, de heimwee valt ook wel mee en iok heb nog veel meer leuke dingen in petto! Dus ik verveel me in ieder geval niet!

Bye bye!

  • 13 Juli 2011 - 20:55

    Papa Mama Linda:

    hoi meiske
    zoals je vandaag beloofde heb je weer een leuk verslag geschreven
    wat zal dadelijk als je thuis bent hier alles klein zijn als je dat grote daar gewent bent
    wat een gebouwen zeg hoe krijgen ze het voor mekaar zo hoog jak
    leuke fotos en ga jij dadelijk ook met je gitaar rond zoals de cowboy op de foto?
    tot de volgende blog dikke kus papa mama linda en lucky doei

  • 14 Juli 2011 - 12:18

    Elise En Familie:

    Hallo Moniek even een berichtje uit een kikkerland waar het vandaag weer regent.Ik denk als je thuis bent je wel een heel boek kan schrijven over je avonturen daar.Het is maar goed dat er een digitale camera is want anderes had je veel rolletjes moeten kopen.Heb je al een leuke vakantie uitgezocht voor als je klaar bent met werken? groetjes Elise

  • 14 Juli 2011 - 20:18

    Sien:

    Hallo Moniek

    Fijn dat het nog steeds zo goed bevalt in Amerika :-)
    Lijkt me heel imposant om het Vrijheidsbeeld van zo dichtbij te kunnen bekijken!
    Ik merk dat het werkritme er ook al in zit, zo weet je waar je aan toe bent.
    Leuk om weer eens iets van je te horen, veel plezier nog, en geniet er van!!!

    Groetjes Sien

  • 17 Juli 2011 - 20:41

    Ineke:

    hoi Moniek,
    heb net je verhalen gelezen , geloof dat je het daar wel naar je zin hebt.
    in de big city,het strant en natuurlijk
    de bakkerij
    foto`s zijn ook gaaf hoor!!!
    liefs Ineke

  • 24 Juli 2011 - 20:13

    Lau & Dianne:

    Hoi Moniek,

    eindelijk kunnen we je bolg weer lezen!We zijn net terug uit Oostenrijk en we hadden je dus even moeten missen.
    Fijn om te lezen dat het je nog steeds zo goed gaat daar in The States!!! Wat een avontuur heb jij daar.Geweldig zoals je schrijft,echt super leuk om te lezen!
    Je moet een boek gaan schrijven jij.

    Nou dikke kus en tot snel weer een blogje.
    Lau&Dianne tess eefje ties Bekkers.
    en natuurlijk onze Sil.

  • 26 Juli 2011 - 19:52

    Arian En De Kids:

    Ha Moniekske,
    Heb vandaag pas je superbericht gelezen, wat kan jij schrijven zeg. Als je jou verhalen leest is het net of je er zelf bent. Heb bij mijn zusje op het huis gepast, dus vandaar de late reactie. Jij hebt je draai helemaal gevonden daar, niet zo gek als je je belevenissen leest.Als ik die nieuwe jongen was zou ik niet alles van mijn kookkunsten prijsgeven, want dan zal hij wel vaker de pineut zijn. Nou meid, ik kijk alweer uit naar je volgende mail.
    groetjes Arian en de rest

  • 27 Juli 2011 - 12:20

    Stikkel En Elly:

    hoi hoi erg leuk om te lezen dat je het leuk en goed naar je zin hebt daar in de states en op de kv gaan de geruchten dat je een vriendje hebt gevonden wat wij leuk vinden hoor verder missen wij jou wel op het werk heel veel groetjes van ons en doe tim de groeten houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westhampton Beach

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 62538

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: