Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Moniek

14 Maart 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Heey lieve volgers,

Alweer een nieuw reisverslag!

Nou ik heb weer een hoop leuke dingen gedaan hoor! Inmiddels ben ik ook weer even in een ander plaatsje.

Gisteren toen ik nog in Bangkok was heb ik een leuke fietstocht gehad. Het was van de tourorganistie Co van Kessel. Zoals de naam al zegt een Nederlander. Deze man is helaas een aantal jaar overleden, maar zijn tours bestaan nog in Bangkok. We waren ook met een klein groepje van 5 Nederlanders. Een Thaise man gaf de tour en hij probeerde tussendoor een beetje Nederlands te praten, wat erg grappig was. Het klinkt gewoon leuk als iemand "gaan met die banaan!" zegt met een accent.
Tijdens de tocht kwamen we op plekken terrecht waar de toeristen normaal nooit komen. Erg leuk om op deze manier Bangkok te zien. We fietsten door smalle straatjes, waar je het echte leven van Bangkok zag. Daarna gingen we met de trein buiten de stad. Vanuit het raam zag je hoe de stad steeds armoediger werd en mensen die tussen puin woonden.
Daarna stapten we uit en ik was verrast door wat voor mooie natuur we fietsten. We fietsen over een smalle brug langs de rivier en ik was verbaast toen de tourguide zei dat we nog steeds in Bangkok waren. Mensen woonden daar in kleine hutjes. Niet uit armoede, maar gewoon omdat ze niet beter weten. Ze zagen er in ieder geval gelukkig en gezond uit! Daarna gingen we met de fietsen terug met de boot naar het centrum van de stad.
De heenweg had ik vanuit mijn hostel een taxi gepakt naar het kantoor van Co van Kessel, maar de tourguide vertelde me dat het veel goedkoper was om met de boot te gaan (omdat Bangkok aan de rivier ligt). Je hebt er dus geen metro, maar een boot. De boot stopt bij iedere halte, snel in en uit stappen en de boot gaat verder. Ik vind het geweldig.

Vanmorgen ben ik op tijd opgestaan, want ik werd met de bus opgehaald om naar Kanchanaburi te rijden. Dit duurde ongeveer 2,5 uur en toen was ik bij m'n guesthouse wat er erg leuk uitziet met allemaal kleine hutjes aan de rivier. Toen ik wat rondliep zag ik dat er een taxi naar de bekende Tijger Tempel ging dus die heb ik genomen. Een hele aardige mevrouw reed en ze heeft gezellig lopen kletsen over het dorp, Bangkok, haar kinderen enz.... erg gezellig en ik ben weer wat wijzer!
De Tijger Tempel was opzich niet zo heel spectaculair, maar opzich wel mooie foto's kunnen maken met de tijgers. Maar ik vond eigenlijk dat de monniken niet zo heel erg lief deden tegen sommige tijgers.
Toen ik weer terug was bij mijn guesthouse kon ik van dezelfde mevrouw een fiets huren. Dus heb ik even lekker rongefiets. Ik kwam uit bij The Bridge on the River Kwai. Schijnt een bekende brug te zijn uit een oorlogsfilm. Wel leuk dat je zo over het spoor kon lopen, ik was verbaast dat er op een begeven moment ook werkelijk een trein aankwam. Dat had ik niet verwacht. Maar die reed langzaam en iedereen kon natuurlijk op tijd aan de kant. Vanavond ga ik hiet de night-market bezoeken en dan ga ik er weer een leuke dag van maken morgen.

Voor degene die zijn geintereseerd in foto's: hellaas ik moet jullie even naar mijn facebook-pagina door verwijzen. Ik moet nog even kijken hoe ik het beste kan uploaden via mijn iPad. Als het goed is heb je geen facebook nodig. Hier dus de link:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.447061458697376.1073741825.100001805773742&type=3&l=225b9fff7d

Tot de volgende blog!

xx Moniek

  • 14 Maart 2013 - 13:10

    Arian Van Och:

    Wat een avonturen beleef jij zeg, echt gaaf!!! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het je niet na zou doen, maar aan jouw verslagen te zien geniet jij met volle teugen!! Tot het volgende verslag!!

    groetjes arian en de rest

  • 14 Maart 2013 - 16:34

    Papa Mama:

    Hoi meiske
    Wat een mooie fotos weer
    Enge beesten die tijgers maar wel heel mooi.
    Morgen de olifanten what next kangaroes?
    Mooi verhaal hoor ben benieuwd naar het volgende
    Dikke kus van ons

  • 14 Maart 2013 - 16:57

    Familie Bekkers:

    Ha Moniek,
    Bedankt weer voor je mooie verhaal.
    Gelukkig konden we de foto's via je link meteen zien.
    Zo krijgen we ook meteen de beelden erbij! Echt leuk!
    Ga door met geniet en nog even en dan op naar het nieuwe avontuur.
    Wat ben je toch een DAPPER ding!!
    Tot snel weer.
    Groetjes, Lau en Dianne tess, eefje & ties.

  • 14 Maart 2013 - 18:59

    Papa:

    hallo moniekse

    mooie foto`s en een mooi verhaal
    volgens mij hebben ze al eens eerder gezegd dat je altijd nog
    fotografe en of collum schrijfster kan worden
    wat zou het engste zijn de grote poes of morgen die oliefanten
    geniet er maar van

    tot de volgende keer

    your daddy

  • 14 Maart 2013 - 19:46

    Lynn:

    Wow klinkt gaaf daar! Fijn dat je zo geniet. Je foto's zijn ook wel echt mooi! Je hebt talent!!

  • 15 Maart 2013 - 00:34

    Sien:

    Zo Moniek, spannend zeg:-)
    Vooral de tochtjes met de fiets lijkt me wel cool!!
    Je hebt het goed voorbereid,tot nu toe verloopt het gladjes :-)
    Geniet er van meis!!

    Groetjes Sien

  • 17 Maart 2013 - 09:56

    Marjo Van Gastel.:

    Hoi Moniek wat een prachtige foto''s echt mooi.Fijn dat je er zo van geniet. Op naar het volgende avontuur heel veel groetjes van ons. En geniet maar fijn verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 62545

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: