Elephants World - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Elephants World - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Elephants World

Blijf op de hoogte en volg Moniek

15 Maart 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi lieve volgers,

Ja nu alweer een nieuwe blog. Maar ik heb vandaag ook zo'n leuke dag gehad waar ik gewoon heel graag over wil vertellen.

Vandaag werd ik bij mijn guesthouse opgehaald om naar Elephants World te gaan! In het busje heb ik nog gezellig gekletst met een ander Nederlands stel die echt heel gezellig waren.

Elephants World is een soort "park" waar olifanten worden opgevangen die al een lange tijd hard hebben moeten werken. Het doel van het dagprogramma was dan ook dat wij voor de olifanten gingen werken. En dat hebben we zeker gedaan!

Iedere olifant heeft zijn eigen "Mahoen" dat is dan een persoon die de olifant vertrouwd en waarna de olifant altijd luisterd. Echt heel mooi om te zien.

We begonnen met het voeren van de olifanten. Iedere olifant had z'n eigen mand met stukken fruit die je ze mocht voeren. Dat was echt heel leuk om te doen en om in contact te komen met de olifanten. De vrijwilligers vertelde tussendoor over de olifanten en het was erg grappig om te zien dat iedere olifant zijn eigen persoonlijkhied heeft.
Daarna gingen we fruit fijnhakken en rijst koken voor de olifanten die oud zijn en geen tanden meer hebben. Het rijst ging in een grote pan boven het vuur en we stonden met z'n drieen per pan met een grote lepel te roeren. Alles voor het goede doel!
Tegen die tijd was het lunchtijd die erg goed verzorgd was. Ik heb toen even gekletst met de eigenaaresse (een Nederlandse) die vertelde over de olifanten. Erg leuk om te horen!
Daarna kregen we zwemvesten om en lieten we ons met de rivier meestromen. Dat was echt heerlijk met dat lekkere weer. Toen we op plaats van bestemming waren moesten we even heel hard werken om jonge bananenbomen om te kappen zodat de grote verder konden groeien. En toch voelde het goed om het te doen. Hun hielpen op die manier de boer die voor hun doneerde, de olifanten eten de jonge boompjes (in stukken) en de bomen konden verder groeien en de olifanten konden die bananen weer eten.
Daarna gingen we terug met de truck, bovenop onze oogst naar de olifanten. We hebben toen ballen gemaakt van de rijst en die aan de olifanten gevoerd.
Daarna kwam het leukste moment van de dag: zwemmen met de olifanten! Een stuk of 5 olifanten waren in de rivier met hun Mahoens zwommen in de rivier en wij mochten erop klimmen om ze een beetje te wassen. Dat was echt ongelooflijk leuk om te doen! Die Mahoens waren echt mafkezen en zatn flink te dollen. Ze gooide zelfs olifantenpoep naar elkaar! Daarna waren we klaar met het programma en het was inmiddels al 17 uur!
Dus moe en helemaal voldaan zat ik in het busje terug naar mijn guesthoude waar ik niet kon wachten om te douchen!

Het was echt een onvergetelijke dag die ik nooit zal vergeten en je krijgt zo'n goed gevoel dat je die mensen en natuurlijk de olifanten hebt geholpen.
Neem zeker eens een kijkje op hun site. Ze hebben veel donaties nodig en dat is ook zeker wat ik ga doen, want ik heb gezien hoe goed het geld terrecht komt!

Goed nieuws trouwens: deze keer wel foto's!

Tot de volgende blog!

xx

• 15 Maart 2013 - 14:45

Corina :

Waauw, wat ontzettend gaaf! Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt. Blijf vooral schrijven, vind het keileuk om te lezen! Liefs, Corina x

• 15 Maart 2013 - 15:59

Sien:

Hoi Moniek

Zat net je reis te volgen op het internet en dacht al ik heb de olifanten nog niet gezien :-)
    Wat een toeval hé.
    Leuk om weer je log te bekijken, vooral omdat ik nu wat meer op de hoogte ben van het land.
    En wat zijn je foto's mooi op facebook
    Wat een raar idee dat jij daar in de revier licht te spartelen en wij hier zitten te bibberen van de kou :-)
    Het ga je goed Moniek...kijk weer uit naar je volgende blog

Groetjes Sien

• 15 Maart 2013 - 16:16

Familie Bekkers:

Ha Olifanten rijdster/verzorgster,

wat een avontuur heb je weer gehad! Niet te geloven en dit is nog maar het begin van je reis.
    Wat komt er nog allemaal?
    Prachtige foto's en op deze manier krijgen we ook echt een beeld van je reis.
    Mooie blog weer!! Hier droomt iedereen van en jij doet het toch maar weer even op de rug van die olifant.
    Super voor je!! Wat mooi is om te zien dat je echt aan het genieten bent.Je hebt een stralende snoet!!
    Veel plezier en fijne reis naar je volgende bestemming.

Tot gauw weer.
    XX xxx Lau en Dianne tess, eefje & ties.

• 15 Maart 2013 - 22:06

Papa:

nou Moniek jij durft , zo`n groot beest met zo`n lange slurf
    en ik maar denken dat het vroeger al heel wat was om bij Opa op een koe te zitten

ik benieuwd naar het volgende avontuur

veel plezier nog

XXX je vader

• 16 Maart 2013 - 09:39

Sonja:

Ha Moniek,

Wat een mooi verslag en wat een ervaring!
    Super geniet ervan om het te lezen.

Groetjes uit het koude Nederland

• 16 Maart 2013 - 15:34

Jan Jolanda En Danny:

Hoi schatteke,

Wat een mooi verslag heb je weer gemaakt.
    En wat een belevingen allemaal. Super.
    Blijf ons verassen en veel plezier.

Moeders

• 17 Maart 2013 - 15:03

Tonny En Mientje:

Haj Moniek,
    Wat super, zeg! Olifanten hebben een speciaal plekje bij mij, en jíj ziet hoe ze verzorgd en vertroeteld worden! Wat een prachtige ervaring, lijkt me dat.
    Wat heb je in een paar dagen al veel beleefd, zeg!. En dit is nog maar het begin!
    Heel veel plezier verder, wij kijken uit naar je volgend avontuur.( wat beschrijf je het levendig; heerlijk om te lezen !)
    groetjes Tonny en Mientje

• 17 Maart 2013 - 18:42

Johnny En Esther:

hoi lieve moniek.
    wat een avontuur daar he?
    klinkt allemaal heel erg leuk om te kunnen doen daar,wat mooi lijkt het ons om zo dicht bij de olifanten te zijn en die dingen met ze te kunnen doen.
    geniet er maar van iedere dag en maak er iets onvergetelijks van daar.
    dikke kus van esje en mij xx

• 17 Maart 2013 - 23:15

Cd:

mooie verslag en foto's
    veel lol verder
    zie er naar uit naar volgende verslag

groetjes cd