Port Stephens - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Port Stephens - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Port Stephens

Blijf op de hoogte en volg Moniek

08 April 2013 | Australië, Port Stephens

Hallo lieve volgers!

Allereerst wil ik jullie nog hartelijk bedanken voor alle verjaardagsfelicitaties! Ik vind het sowieso leuk om reacties te krijgen op mijn blogs maar dit was natuurlijk extra leuk.

Ik heb echt een hele leuke verjaardag gehad. De meesten moesten helpen met afbouwen, maar ik had lekker een dagje vrijgenomen. Voor het eerst heb ik even de toerist uitgehangenin Sydney. En waar begin je dan? Bij the Opera House natuurlijk! Toen ik daar met de metro aankwam liep ik voorbij een ticket box om een beetje te kijken wat voor optredens er waren. En ik zag dat the Counting Crows de week erna een concert gaven! Dus ik vroeg of er nog kaartjes beschikbaar waren en ja hoor! En nog een goede plek ook! Dus ik had zoiets van: owjee moet ik dat wel doen (concerten in the Operah House zijn prijzig). Dus ik Tim opbellen (ookal was het in NL 5 uur s'morgens) om te vragen wat ik moest doen. Nou Tim zei heel snel: "ja doen!". Dus toen had ik zoiets van: ik doe het gewoon ik ben tenslotte jarig! Dus aanstaande dinsdag ga ik naar mijn eerste in Australië concert in the OPERA HOUSE van the Counting Crows! Ik vind het zo stoer!
De rest van de middag heb ik wat rondgelopen in de prachtige Royal Botanic Gardens waar je een mooi uitzicht hebt op the Sydney Harbour.
We zijn s'avonds met een klein groepje van het hostel gaan uit eten, maar dat komt ook dat het de laatste avond was voordat een groot deel ging vertrekken. In het hostel hebben we nog gezellig wat gedronken en beerpong gespeeld. Ineens kwamen ze aan met een apple pie en gingen ze allemaal voor mij happy birthday zingen! Ik vond het echt zo geweldig en lief! De rest van de avond hadden we ons beziggehouden met drinken en beerpong spelen. Ik had echt een leuke verjaardag!

En toen was het eens tijd om de stad eens te gaan verlaten. Ik ben donderdag samen met Rianne naar Port Stephens gegaan. S'morgens de trein vanuit Sydney naar Newcastle en dan met de bus naar Port Stephens en je komt vlakbij Ana Bay in een prachtig hostel terrecht midden in de jungle! Dit hostel bestaat eigenlijk uit verschillende bungalows waarin je 5-persoons kamers hebt. Je hebt er een zwembad een buitenkeuken en een soort honk waar je kunt poolen. Allemaal een beetje buiten allemaal. Erg gezellig zo in de jungle, alleen 1 minpunt: Insecten. Sowieso stikt het hier van de muggen, oke. Wat ik alleen wat minder vind hier zijn de spinnen. Ze zijn enorm! Ik was met Tim aan het skypen en liet hem via de camera een grote zien die zijn web aan het maken was en ondertussen zat er eentje op mij ergens waar ik liever geen spinnen enzo heb. Nou ik krijste het bijelkaar! Dat is nog echt iets waar ik aan moet wennen hier, want ik zal er zeker meer tegenkomen!

Vrijdag begonnen we de dag bij Nelson Bay voor een Dolphin Watching tour. Het schijnt nu een beetje het seizoen te zijn voor de dolfijnen hier. Het was echt heerlijk zo lekker op de boot. Soms was het een beetje bewolkt, maar het was gelukkig wel droog gebleven. We hebben 2 keer een groepje van 3 dolfijnen gezien. Je ziet ze maar heel kort voorbij springen dus weinig kans voor foto's, maar wel erg gaaf om ze in het wild te zien. Ik heb in Curacao zelf ooit met die beesten gezwommen maar ik was nu zelfs nog onder de indruk.
Daarna zijn we met de bus naar Anna Bay gegaan waar je hele hoge zandduinen hebt. Je kan daar ook sandsurfen! Tja zoals ik het zeg eigenlijk: met een soort surfboardje van de zandduinen afglijden. Een 4wd auto brengt je ergens midden in de duinen, waardoor het lijkt alsof je in de woestijn van Egypte bent. Erg gaaf om van de duinen af te surfen en het gaat stiekem toch best hard!

Zaterdag werd er eigenlijk niet zo'n heel goed weer voorspeld, maar toen het openbrak hebben we de wandelschoenen aangetrokken, tas gevuld met broodjes en water en we zijn aangelopen met een kaart. In het Tomaree National park zijn we zijn langs verschillende baaien langs de kust gelopen. Onderweg heb ik veel papegaaien gezien, een Kookabaraa, spinnen en reuzemieren! Na 5 uur lopen kwamen we uit bij Tomarees Head, een hele hoge berg waarvan iedereen zei dat je heel mooi uitzicht hebt. Nou het was een hele klim hoor naarboven en ik had het dan ook best zwaar moet ik toegeven. De harde inspanningen werden natuurlijk beloond met een verbluffend uitzicht! Je kon heel Port Stephens zien!
Toen we weer beneden waren zijn we naar Nelson Bay gelopen. Nou ik zal eerlijk zeggen: we waren gesloopt!

Gisteren vertrok mijn tijdelijke reisgenoot terug naar Sydney en toen ben ik (weer) naar Nelson Bay gegaan. Deze keer voor een kayak-tour. Zaterdag beenspieren getraind, nu waren de armspieren aan de beurt! We waren met vijf in totaal. Twee stellen en ik in een single kayak.
Onze gids Micheal was echt een hele relaxte Australier die heel de baai goed kende. Zo waren we ergens waarvan hij zei dat er veel schildpadden zaten. Je moest alleen veel geluk hebben om ze te zien, want ze komen alleen boven water om te ademen en dan kunnen ze 3 uur zonder. De andere waren even in gesprek met elkaar toen er vlak naast mij een enorme schildpad boven water kwam! Ik hoorde hem even adem halen en toen was hij weer weg. Ik helemaal blij, de andere balen.
We hebben die 2,5 uur echt flinke afstanden gemaakt en de zee was soms best ruw, wat het leuker maakte. Heel wat anders dan een kano-tochtje in de dommel!
Natuurlijk was ik aan het einde van de dag weer helemaal voldaan!

Vandaag vertrek ik weer terug naar Sydney. Ik wil natuurlijk wel op tijd zijn morgenavond voor het concert! Opzich heb ik voor volgende week wel plannen, maar ik had hier al snel in de gaten dat je niet te ver vooruit moet plannen. Ik wil woensdag naar de Blue Mountains maar dat wilde ik 2 weken geleden ook al. Eigenlijk is deze week wel de laatste optie, want maandag begint eindelijk de cowboy-cursus! En daarna ga ik pas écht verder met reizen langs de oostkust.
Dus jullie zien wel wat het word in het volgende verslag! Zoals ze hier altijd zeggen: No worries!

Tot het volgende verslag mates!

X

  • 08 April 2013 - 08:31

    Mama Papa:

    Hoi meiske
    Wat heb je het toch leuk daar genieten maar
    Heel veel plezier met je concert morgen en dan een beetje rust voor dat je de cowboy uit gaat hangen

    Kusjes papa mama linda en luckeduc

  • 08 April 2013 - 08:56

    Papa:

    hallo Moniek

    weer een mooi verhaal en wat heb je allemaal weer leuke dingen meegemaakt, behalve van die spinnen
    dan. dolfijnen zijn zijn leuker en dan ook nog te zien vanuit een kayak
    ook fijn dat je kaaartjes hebt van the Counting Crows

    nou veel pliezier nog tot de volgende keer





    xxx papa

  • 08 April 2013 - 10:14

    Corrie:

    Moniek
    DeBlue mountains zijn echt de moeite waard.
    Geniet nog van je concert.
    Groetjes Corrie

  • 08 April 2013 - 11:03

    Familie Bekkers:

    Hallo Moniek,

    wat een mooi verhaal weer om te lezen!! Je moet een boek gaan schrijven jij!!
    Wat een avontuur daar. En fijn dat je zo genoten hebt van je verjaardag,ondanks dat je zo ver weg was.
    Hier heeft gelukkig gisteren de zon zich eindelijk ook laten zien.
    Leuk dat jij die schildpad zag....heeft gewacht op je daar in die gote zee.
    Wat zullen ze bij jullie thuis toch trots op je zijn als ze ook nog die foto"s voorbij zien komen.
    Nou Moniek,heel veel pezier morgen!!! Ga er maar lekker van genieten!!!
    Wij kijken weer uit naar je volgende blog.
    Tot snel weer. En blijf vooral genieten van al het moois om je heen.
    Lieve groetjes van ons.

    Lau & Dianne , tess x eefje x ties x

  • 08 April 2013 - 12:02

    Tonny En Mientje:

    Haj Moniek,
    Wat heb je weer heerlijke avonturen beleefd, zeg! En je vertelt het allemaal zo beeldend, dat ik het idee heb met je mee te reizen! (was het maar zo,.... tja, jij hebt Tim natuurlijk liever bij je!)
    Ik ben het met de familie Bekkers eens; ga een boek schrijven; kunnen we nóg een keer genieten!
    We wensen je heel veel plezier bij het komende concert en we horen en lezen wel hoe het geweest is!
    Lieve groetjes,
    Tonny en Mientje

  • 08 April 2013 - 18:31

    Johnny En Esther:

    hallo moniekje,wat een mooie foto,s heb je gemaakt en wat heb je weer veel spannende dingen gedaan,
    lijkt me zo mooi om al die exotische dieren in het echt te zien,ook de spinnen ja.
    geniet van je concert en kijk al uit naar je cowboyverslag.

    yippiekayee mf


    liefs esther en johnny.


  • 08 April 2013 - 23:08

    Sien:

    Hoi Moniek

    Ik heb weer genoten van je avonturen Meis :-)
    En je hebt nog een paar leuke dingen tegoed voordat je weer verder trekt.
    Leuk om je te volgen...maar die spinnen laat ik liever links liggen :-)
    Zag de foto's op facebook , ze zijn echt schitterend!
    Het ga je goed...

    Groetjesssssss

  • 11 April 2013 - 19:12

    Ineke:

    hoi Moniek
    nou zeg, lees weer net jou reisverslagen, wat een mooie tijd om dit alles te mogen ontdekken, en mee te maken.
    het concert heb je nu al gehad,gaaf zeg!!! hoop dat je hebt genoten.
    de foto`s zijn ook schiterrend.
    geniet van het leven en Australie
    veel liefs Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 62597

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: