Concert in the Opera House en Blue Mountians - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Concert in the Opera House en Blue Mountians - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Concert in the Opera House en Blue Mountians

Blijf op de hoogte en volg Moniek

12 April 2013 | Australië, Katoomba

Hallo lieve volgers!

Hier een verslagje vanuit de mooie Blue Mountains! Waar ik de ochtend na het geweldige concert in the Opera House heen ben gegaan.

Dinsdagavond was het dan zo ver: het concert van the Counting Crows in the Opera House. Wat voelde ik me speciaal zeg dat ik een andere ingang nam dan alle andere toeristen. Ja om eerlijk te zijn, van binnen is het niet zo heel speciaal. Wel een appart design enzo, maar niet meer dan normaal bij een concerthal. Vanaf het balkon had ik wel een mooi uitzicht op de haven en de stad met al die mooie lichtjes. Ik vond dat wel een mooi moment om Tim even te bellen. Ik bel hem niet vaak hoor!
Hoewel de concertzaal er niet zo bijzonder uitziet van binnen is het geluid wel perfect! Ik heb nog nooit zo'n goed geluid gehoord tijdens een concert. Ik had een hele mooie plaats, op de zevende rij. Ik vond het leuk om te horen dat zoal het voorprogramma als the Counting Crows zelf zeiden dat het een droom was die uitkwam om in the Opera House op te treden. En ik was daar gewoon als Nederlander bij! Het concert was echt geweldig en zeker de moeite en het geld waard!

De dag erna ben ik met de trein naar Katoomba gegaan in the Blue Mountains. Wat een wereld van verschil zeg na 2 uurtjes in de trein! Zo ben je in de stad en zo ben je ineens in een gezellig bergdorpje. Nadat ik was ingecheckt ben ik meteen een wandeling gaan maken. De eigenaar van het hostel had me een route meegegeven. Ik begon bij een punt waar je de Three Sisters goed kan zien. ( 3 stukken rots die ze zo noemen) je kon wel merken dat het populair was want het stikte van de Japanners. Verschrikkelijk! Gelukkig kwam ik na een stuk lopen bij hele mooie watervallen uit.
Gisteren heb ik echt een flink stuk gelopen. Ik ben een heel stuk naar beneden gegaan en kwam zo in prachtige bossen terrecht met mooie watervallen. Heerlijk als je er loopt en je hoort alleen maar het geluid van de natuur. Stromende watervallen en verschillende vogels en papegaaien. Je ziet hier gewoon papegaaien die ik normaal altijd fotografeerde in het papegaaienpark maar nu gewoon in het wild!
Na een uur of 3 wandelen kwam ik op een punt terrecht dat ik weer omhoog moest klimmen. Dat was even... zwaar. Maar dat is uiteindelijk toch gelukt.
Omdat ik vandaag zo'n ongelooflijke spierpijn had in mijn kuiten heb ik vandaag alleen maar langs de klif gelopen, zonder trappen!

Ik zit in een hostel dat maar een klein eindje lopen is naar de mooie wandelroutes. Dit is tot nu toe het meest gezellige hostel waar ik ben geweest. Een hele aardige eigenaar die je graag verschillende routes laat zien en precies met foto's laat zien hoe je terug moet komen.
S'avonds tussen 6 en 9 is het social time, dus alle electrische apparaten gaan weg en spellen zoals jenga en schaken komen op tafel. Er staan hier ook 3 gitaren waar ook gebruik van word gemaakt. Onwijs gezellig! Dus je komt wel makkelijk in contact met iedereen als niet iedereen op facebook enzo zit. Eigenlijk wil ik hier niet weg maar soms moet dat nou eenmaal helaas.


Inmiddels ben ik al weer een maand weg van huis en ik mort zeggen dat de tijd gevlogen is. Dus dat is zeker positief!
Morgen neem ik weer de trein naar Sydney en vertrek in richting Tamworth.

Dus blijf lekker lezen en reacties vind ik ook altijd leuk dus tot de volgende keer!

X

  • 12 April 2013 - 14:16

    Familie Bekkers:

    Hallo Moniek,wat een mooie blog weer!!
    Wat geweldig voor je om een keer zoiets mee te maken.Wat zul je weer genoten hebben.
    Ja,dat is iets anders als het papegaaienpark hier in Nederland.Niet te geloven wat jij daar allemaal ziet.
    En nu op naar Tamworth!
    Tot een volgende blog en blijf schrijven en is echt leuk om je op deze manier te volgen....
    Liefs en tot"ziens"in je volgende blog.
    xx Lau en Dianne, tess eefje ties

  • 12 April 2013 - 14:48

    Papa:

    hallo Moniek

    toch maar weer een mooi concert gehad, en mooie foto`s gemaakt van de watervallen ik denk dat ik
    daar ook eens moet gaan kijken.
    wel leuk wat je daar allemaal meemaakt en ziet

    nou veel pelzier nog en tot de volgende blog


    Papa XXX

  • 12 April 2013 - 21:41

    Ineke:

    hoi Moniek, wat heb le toch weer meegemaakt!
    een schitterend concert en een geweldige wandeling met watervallen en mooie uitzichten,
    blijf zeker schrijven,want het is harstikke leuk om je zo te volgen.
    dikke knuffel Ineke

  • 12 April 2013 - 21:59

    Sien:

    Hallo Moniek

    Wat heb je weer leuke dingen gedaan!
    Lijkt me super mooi die wandeling ( en klimpartij ) zo midden in de natuur
    Je zal wel al veel foto's hebben gemaakt :-)
    En wat fijn dat je zo'n prachtige plaats had tijdens het concert.
    Ik stond er gewoon versteld van dat je al een maand weg bent, wat vliegt de tijd.
    Geniet er van, en bedankt voor je mooie verslag...we waren er een beetje bij in onze gedachten :-)
    Tot je volgend verslag...en een Fijn Weekend nog!!!

    Groetjes Sien

  • 13 April 2013 - 15:21

    Lynn:

    alweer een maand! fijn dat het zo goed bevalt en je zoveel mooie dingen mee mag maken. die komende tijd daar gaat vast nog heel mooi worden! ik geniet in ieder geval van je verhalen iedere keer.

  • 13 April 2013 - 16:57

    Arian Van Och:

    Op de manier zoals jij alles kan omschrijven is het net of je er zelf bij bent geweest, Prachtig!!! Op naar het volgende avontuur en op naar het volgende verslag, geniet er weer van meis!!!

    groetjes Arian en de boys

  • 14 April 2013 - 12:09

    Stikkel:

    hoi moniek het is weer mooi om je blogs te lezen en je vermaakt je daar prima merk ik
    ik had beloofd dat ik zo af en toe zou reageren !!!!!!
    ik vraag me wel af wat voor muziek dat bandje maakt van dat concert van je
    zal wel de leeftijd zijn denk ik :))
    het ga je goed en tot blogs
    grzzz stikkel

  • 15 April 2013 - 17:44

    Zussie:

    Hee zussie!

    Een maand weg al, de tijd vliegt voorbij!
    Dat zal voor jou zelfs nog wel sneller gaan als ik dat zo lees.
    Wat ben jij lekker aan het ondernemen zeg.
    Je hebt echt de beste keus gemaakt voor deze reis!
    Vriendinnen hier blijven steeds zeggen hoe knap ze het vinden en we bewonderen allemaal je leuke foto's en verhalen.
    Ga zo door geniet van de dag, van elk moment

    Dikke kus Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 62586

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: