Baantje in een Aussie pub - Reisverslag uit Spring Ridge, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Baantje in een Aussie pub - Reisverslag uit Spring Ridge, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Baantje in een Aussie pub

Blijf op de hoogte en volg Moniek

02 Mei 2013 | Australië, Spring Ridge

Hier is dan een blog uit het ongelooflijk kleine en afgelegen dorpje Spring Ridge. Waar ik nu samen met een meisje uit Denemarken een baan heb in een pub/hotel.

Toen ik mijn vorige blog schreef heb ik de rest van de middag in de bibliotheek gezocht naar banen. Want ja, dat is wel nodig als ik kijk naar wat ik heb uitgegeven en naar wat ik allemaal wil doen. Ik weet niet of het er aan lag dat het een zaterdag was, maar het wilde niet lukken. Ik had al wel zoiets van: wel of geen baan, ik moet verder ik wil niet in het saaie Tamworth blijven. Dus had ik samen met Kristina (een meisje uit Denemarken waar ik ook cursus mee had) een ticket geboekt naar Coffs Harbour (Oostkust) daarna zouden we wel verder zien.
De dag erna werden we door de receptioniste van het hostel aangesproken dat ze een telefoontje had gekregen van een hotel in de buurt die 1 of 2 backpackers zochten voor verschillende werkzaamheden. We hebben meteen gebeld en we vertelde over onszelf en de persoon aan de lijn vertelde dat het in Spring Ridge lag 1 uur rijden van Tamworth. Hij moest nog even overleggen en dan zou hij terugbellen. Ondertussen hadden wij gegoogled over Spring Ridge en kwamen erachter dat het onwijs klein is. We hadden zoiets van: ach we proberen het gewoon.
Een uur later werden we gebeld dat we de dag erna opgehaald konden worden. We kregen gratis accomodatie en eten (wat heel veel scheelt) 5 dagen werken en op onze vrije dagen konden we extra bijverdienen. En een minimun verblijf van 5 weken dus daar konden we wel mee leven.

De volgende dag werden we opgehaald door Nathan en Kyle. Een van de eigenaars en zijn vriend. Het was een uur rijden, maar wel een mooie route. We reden steeds meer richting net afgelegen gebied. Ondertussen werd er verteld over de hotel/pub en de omgeving.
Op een begeven moment zeiden ze dat we er over 5 minuten zijn, maar ik had zoiets van: waar dan? Want je zag alleen maar weilanden in de omgeving en daarna een paar huizen en daar was het dan.
We kregen onze slaapplek aangewezen. We hebben allebij onze eigen slaapkamer en samen een eigen badkamer en woonkamer. Even wat anders dan het hostelleven.

Inplaats van een hotel zou je eigenlijk beter kunnnen zeggen dat het een pub is met een paar kamers boven. In de 1,5 week dat ik hier zit heeft er maar 1 iemand een nacht geslapen dus qua hotel stelt het niet veel voor.
Beneden in de pub is er genoeg te doen al zou je dat niet denken omdat er zo weinig huizen in de buurt zijn, maar er zijn toch genoeg cowboys/farmers die hier bijna iedere avond een biertje komen drinken. En ze worden bijna iedere avond dronken en rijden gewoon in hun pick-up truck weer naar huis.
Ze hebben ook een lunch en diner kaart en toen ze erachter kwamen dat ik kok en banketbakker was werd er al snel aan mij gevraagd of ik wat ideeën had voor een nieuwe kaart.
De eigenaren zijn Michelle, Nathan en Michelle. Moeder met zoon en dochter. Zoon is homo en dochter is Lesbisch. Leuke combinatie soms.

Onze taken zijn om s'morgens te zorgen dat de pub, keuken en alles helemaal schoon is voordat het open is om 11 uur. Dan krijgen we tussendoor wat klusjes, maar meestal help ik mee met de lunch een beetje hamburgers bakken, wraps, fish n chips enzo. Om 3 uur hebben we pauze tot 6 en dan helpen we s'avonds mee of in de keuken/bediening of achter de bar. Dat wisselt meestal. Ja! Ik achter de bar! Wie had dat gedacht? Op het begin dacht ik: dit word een ramp, maar nu is het zo dat als ik iemand binnen zie komen ik meestal al weet welk biertje of drank diegene wil hebben. Af en toe gezellig kletsen met de echte Aussies en biertjes tappen. Na het werk nemen wijzelf er ook een paar. Ik vind het wel leuk!

Afgelopen maandag en dinsdag was ik vrij. Eigenlijk niet echt veel gedaan, want er valt niet veel te doen. Ik was ook niet zo heel lekker dus een goed excuus om te hele dag lekker een boekje te lezen.
Dinsdag mocht ik met Michelle mee naar een dorp in de buurt, want ze moest er zijn voor de tandarts. Het dorpje zelf was niet zo bijzonder, maar ik had wel even mijn boodschapjes kunnen doen. De weg erheen was wel heel mooi tussen alle boerderijen. Ik heb onderweg een vos gezien, wilde zwijntjes, mooie vogels en dode kangaroes langs de weg. Toen we even stopte bij Michelle's huis zei ze dat er in een van haar bomen in de tuin wel een koalabeer kan zitten. Ik dus even zoeken en daar was hij: de eerste koala die ik in Australië heb gezien. Het was wel een dikke en hij keek een beetje nors, maar nog steeds een koala!

Voor een tijdje zit ik hier wel goed. Ik geef geen geld uit en kan geld sparen dus dat is wel handig. Het is een leuke kans om echte Aussies te ontmoeten, want buitenlandse toeristen zie je hier niet. Zoals ik blijf zeggen: Australiërs zijn echt onwijs aardig! Vanaf volgende week kan ik op mijn vrije dagen wat extra verdienen door bij iemand in de tuin te helpen. Zal vast geen kleine tuin zijn.
Ik vind het momenteel ook wel fijn om boven in ons appartement een eigen plekje te hebben en een keer niet constant tas inpakken en vertrekken.
Ik kan het heel goed met Kristina vinden, we hebben veel gemeen en we zijn over veel met elkaar eens. We zijn van plan om samen tot Cairns te reizen dus dat lijkt me echt onwijs leuk. Sowieso is reizen met z'n tweeën makkelijker, want dan kan je makkelijker een auto of camper huren.

Dat was het weer voor nu. Er zullen de komende weken niet zo heel veel blogs komen, want ja zoveel spannends gebeurt er hier niet echt. Dus jullie zullen even moeten wachten tot mijn volgende avondtuur weer begint.

Bedankt voor het lezen!

  • 02 Mei 2013 - 10:45

    Papa:

    Moniekje

    je hebt weer wat meegemaakt. eerst de cowboy curcus ( mooi verhaal en foto`s) en nu weer wat rustiger aan
    ik hoop dat je bij Michelle een paar dagen bij kunt komen van haar zoon zul niet veel last hebben. en een koala gezien moeten wij hiervoor naar de dierentuin.

    ik zou zeggen doe maar een paar weken sparen je hebt nog tijd genoeg om nog
    meer van Australie te zien. in ieder geval fijn dat je een maatje hebt.

    nou doe voorzichtig en tot de volgende blog
    ik zal samen met ons mam ook nog wat schrijven ( ik ben nu op het werk )


    groetjes Papa XXX

  • 02 Mei 2013 - 12:09

    Linda:

    HEY Moniek

    Ik volg je steeds op je hele bijzonderen reis eg super gaaf .
    Je bent wel een meid met lef .
    Geniet ervan ik ben heel trots op je .

    Groetjes Linda van Schaijk (summa college)

  • 02 Mei 2013 - 13:00

    Arian Van Och:

    Wat heerlijk weer om te lezen Moniek, wat een lef heb je toch!!! Ik zou het je echt allemaal niet nadoen, maar uit je verhalen kan ik wel opmaken dat je er erg van geniet. Tot je volgende blog!!

    Groetjes Arian en de rest xxxx

  • 02 Mei 2013 - 13:12

    Tim:

    Heej lieverd,
    Jij bent ook van alle markten thuis hè =p
    Bakker, kok, cowgirl en nu ook barvrouw,
    Goed bezig =)

    Weer een heel mooi verslag,
    ik kijk uit naar je volgende verslag..
    Maar laat je niet haasten hoor,
    je hebt nu eerst een hele mooie kans om bij te verdienen.

    Geniet ervan!!

    Dikke kus

  • 02 Mei 2013 - 19:17

    Lynn:

    Wat n ervaring die reis van jou, klinkt goed zeg! Wat fijn dat je leuk werk voor een tijdje hebt gevonden. Even wat rust en ritme is ook wel lekker. Ben nog steeds van je paashaas aan t genieten haha:)

    Veel succes en plezier daar!!

  • 05 Mei 2013 - 20:52

    Johnny En Esther:

    hallo moniek,
    dat is weer eens wat anders dan een metropool als sydney.
    ziet er wel lekker relaxed uit,wel een mooie manier om de echte inwoners van down under goed te leren kennen.
    geniet van de mooie omgeving en de rust daar,het zal vast nog wel weer heftig worden.
    heel veel liefs en een dikke knuffel van esther en mij xxxx

  • 05 Mei 2013 - 20:57

    Cd:

    heelveel plezier daar leuk om te lezen dat je er naar je zin hebt

    en nog wel wat toekomst plannetjes in australie hebt om te gaan doen

    blijf ervan genieten en probeer zoveel wat je wilt en kunt doen te doen

    groetjes cd

  • 06 Mei 2013 - 22:18

    Sien:

    Hoi Moniekske

    Je kan zo een eigen zaakje gaan beginnen als je thuis bent ( hamburger tentje :-) )
    Maar daar moet je nog niet aan denken...eerst genieten
    Je bent straks overal inzetbaar dus zijn je mogelijkheden ook meer uitgebreid voor je volgend baantje
    De foto's van je nieuwe ( tijdelijke ) home, zijn weer mooi, een lekker simpel tentje voor de lokale bevolking.
    Het moet ook niet te groot zijn, anders wordt het wel hééééél hard werken :-)
    Ik kijk weer uit naar je volgend berichtje
    Het ga je goed.....

    Groetjes Sien

  • 17 Mei 2013 - 19:37

    Ineke:

    hoi Moniek,
    fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    even wat gas terug,bardame,kok en kamermeisje.
    is ook uitstekend, van alle markten thuis
    have a nice time.
    dikke kus joop en ineke

  • 21 Mei 2013 - 21:49

    Familie Bekkers:

    Hallo Moniek,

    even twee blogs achter elkaar gelezen.
    Na 12-04 was de mail niet aangekomen ivm nieuw email adres van ons.
    Dus fijn twee blogs kunnen lezen vol nieuwe avonturen.
    Wat fijn dat je een maatje hebt! Gezellig!!
    Jij maakt ook wel echt alles mee daar. Jij moet een boek gaan schrijven.
    Wat ben je toch een stoere meid!! De foto's bewijzen dat.
    Maar nog veel leuker,je laat ons keer op keer voelen dat je zo geniet en dat is helemaal leuk .
    En wij blijven van je genieten via je blogs.
    Tot de volgende keer weer.
    Liefs Lau en Dianne , tess eefje ties x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 62592

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: