Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld

Blijf op de hoogte en volg Moniek

04 Juni 2013 | Australië, Tamworth

Hallo lieve volgers!

Hier ben ik dan eindelijk weer met een nieuw verslag. Het is al even geleden dat jullie van me hebben gehoord, maar er is eerlijk gezegt ook niet zo heel veel gebeurd de afgelopen maand waarvan ik het de moeite vond een verslag te schrijven.

Na iets meer dan een maand had ik toch maar besloten het kleine Spring Ridge te verlaten. Reden: omdat het te saai werd voor mij.
Ik heb in mijn vorige verslag verteld hoe klein Spring Ridge is. Er is dus weinig te doen. Ook op mijn vrije dagen. Gelukkig kon ik soms bij vaste klanten hun huis poetsen voor wat extra geld zodat ik me niet hoefde te vervelen. Het probleem was voor mij dat het werk ook saai werd. Het werd rustiger en er was niet veel te doen. Ik ging mezelf afvragen: heb ik een leuke tijd ja of nee? Het antwoord was nee en ik ben hier in Australië om een leuke tijd te hebben.
Ik heb ook een hele impulsieve beslissing genomen om te vertrekken. De eigenaar wist eigenlijk nog niet hoe ze me weer naar Tamworth moesten brengen.
Daar had ik zelf een oplossing voor. Een half uur later was er een vrachtwagen die bier kwam leveren. Ik zag dat het bedrijf in Tamworth was dus ik vroeg of ik mee mocht rijden en dat was goed. Dus ik kon lekker het saaie Spring Ridge verlaten.
De andere backpacker wilde wel blijven, maar die had ook echt perse het geld nodig. Ik ben echt blij dat ik zo hard heb gespaard voordat ik hierheen kwam!

Er was 1 avond/nacht in Spring Ridge dat me wel heel erg bij zal blijven. Dat ik mee mocht jagen. De eigenaren gingen vaak in hun vrije tijd op "pig-hunting". Jagen op wildzwijnen, voor de lol en voor vlees voor de honden.
Ik vond het echt leuk dat ik een keer mee mocht. Het was donker dus dat maakte het spannender.
We reden in de pick-up truck rond door het gebied met de drie honden achterin. Zodra de honden een zwijn ruiken rennen ze erop af en wij volgen ze dan met de auto. Eén van de honden heeft een zender zodat we weten waar we heen moesten.
De honden zorgen ervoor dat het zwijn op z'n plaats blijft. Eén iemand pakt dan de achterpoten en draait hem om terwijl de andere een mes in zn hart steekt zodat hij snel dood is. Ik schrok een beetje hoe de honden tegen het zwijn deden, niet echt lief! Astro de kleine zwarte hond waar ik altijd mee speelde en knuffelde was nu ineens een hele andere hond.
Maar ik vond het wel heel gaaf dat ik een keer mee mocht, hopelijk ga ik dit vaker meemaken hier.

Donderdag was ik dus hier in Tamworth en ik had echt enorm veel behoefte aan een beetje winkelen na een maand in Spring Ridge. En ik kon onderhand ook wel een keer naar de kapper. Ik vond het echt heerlijk om weer in de bewoonde wereld te zijn!

Vrijdagavond kwamen er mensen terug van de Jackaroo Jillaroo school (wat ik ook heb gedaan) dat waren wel gezellige mensen. Er was zelfs ook iemand waar ik ook cursus mee had. Hij had de afgelopen maand op de school gewerkt.
Zaterdag zijn we met z'n 3en naar NCHA geweest. Verschillende wedstrijden met paarden. Dus de cowboy hoed kon weer tevoorschijn gehaald worden! S'middags was er een wedstrijd dat ze een groep kalven moesten drijven op het paard en s'avonds was het spannender. Er was 1 ronde dat de ruiter op zijn paard een wild paard moest vangen met een lasso en er dan op moest springen. Daarna was er een rodeo ronde, dat ze op een wild paard zaten en dat 10 seconden volhouden. Dat zag er spannend uit en de sfeer was ook heel leuk in de arena tussen de cowboys.

Verder ben ik hier een beetje mijn tijd aan het verdoen. Het liefst wilde ik eerder weg, maar ik moest nog even achter een pakket aan dat ik in Spring Ridge had besteld, maar daar nooit was aangekomen. Gelukkig heb ik die nu en kan ik morgen als ik het goed is toch echt verder.
Het word echt tijd dat ik verder kan reizen naar de staat Queensland, want daar schijnt het lekker warm te zijn. Ja het kan hier behoorlijk koud worden!

Ik ben hier nu bijna 3 maanden en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik soms best veel last van heimwee heb, maar dat lijkt me best normaal. Ik denk er alleen niet aan om naar huis te gaan, zeker naar alle goede vooruitzichten! Over een half jaar (11 december) komt Tim hier namelijk en hij blijft 3 maanden! Dat is natuurlijk iets heel leuks om naar uit te kijken dus daar wil ik wel voor gaan.

Dit was het voor nu. Niet zo'n heel boeiend reisverslag, maar ik beloof dat mijn volgende verslag interesanter en boeiender word!

Tot de volgende keer!

  • 04 Juni 2013 - 07:42

    Johnny-esther:

    hallo lieve moniek.
    je hoeft je niet te verontschuldigen over je verslag hoor.
    ga maar eens kijken in queensland en warm maar eens op dan.
    heel veel plezier nog en goed genieten en uitkijken.
    xxxxx

  • 04 Juni 2013 - 10:43

    Papa & Mama:

    liefste moniek

    eindelijk weer een verslag, maar het was het wachten wel waard je hebt weer een mooi verslag geschreven.
    fijn dat je weer verder reist en naar een warmer gedeelte en het saaie Spring Ridge

    je hebt daar wel leuke dingen meegemaakt, je hebt intussen wel iets met paarden en cowboys geloof ik
    als je terug bent kan je misschien met Lucky in het staatsbos op zwijnen jacht je weet nu hoe het moet.

    en je weet dat je heimwee zou krijgen dat was voorspeld daar kom je ook wel weer overheen
    je hebt een goed vooruitzicht over 6 maanden is Tim er


    Groetjes en dikke kus papa mama linda en onze lucky

  • 04 Juni 2013 - 21:47

    Arian Van Och:

    Hoi Moniek,

    Een keileuk verslag weer, je doet het toch maar wel mooi allemaal! Heb echt superveel respect voor je en zou het je echt niet nadoen. Veel plezier op je volgende stekje!!

    Groetjes van ons en een dikke kus van Mika xxx

  • 08 Juni 2013 - 01:30

    Sien:

    Hallo Moniek

    Gelukkig had je zelf je plan getrokken door weer verder te gaan.
    Zeker niet blijven hangen als het saai wordt...dat kan altijd nog als je weer terug bent in Nederland :-)
    Het ga je goed meiske...pas goed op je zelf!!

    Groetjes Sien

  • 09 Juni 2013 - 20:42

    Opa En Oma:

    Hoi Moniek

    Wij vinden het fijn dat het weer wat beter met je gaat.
    We wensen dat je toch nog een fijne tijd hebt daar.
    pas goed op je zelf.
    Een knuffel van Opa en Oma


  • 10 Juni 2013 - 23:27

    Jolanda:

    Hallo "meisje",

    Ik ben blij om te horen dat het weer wat beter met je gaat.
    Ik had van Linda begrepen, dat je er even doorheen zat.

    Maar meid, kop op en borst vooruit. Je hebt nog veel te leuke dingen voor de boeg.
    Zorg goed voor jezelf. En heel veel plezier.
    Geniet meisje!!!!

    Groetjes "moeders" Jolanda en natuurlijk ook van Jan & Danny

  • 17 Augustus 2013 - 10:34

    Familie Bekkers Uit Waalre:

    Hallo Moniek,

    dit verslag hadden we gemist en nu pas kunnen lezen.
    Het is zo mooi al die verhalen dat we toch nog even bijlezen.

    Inmiddels weten we dat je alweer heel veel nieuwe avonturen meegemaakt hebt maar het was zeker de moeite waard om nog te lezen!

    Liefs en we gaan snel verder lezen.Door ons nieuwe emailadres hebben we er een paar gemist.

    Lau en Dianne,tess eefje ties

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 62595

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: