Gatton saai? Wij maken er wel wat van! - Reisverslag uit Gatton, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Gatton saai? Wij maken er wel wat van! - Reisverslag uit Gatton, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Gatton saai? Wij maken er wel wat van!

Blijf op de hoogte en volg Moniek

24 Juli 2013 | Australië, Gatton

Hallo lieve volgers!

Het is alweer een maand geleden sinds mijn laatste reiverslag. Hoogste tijd voor een nieuwe dus! Eigenlijk dacht ik dat ik niet veel mee zou maken in een maand tijd in dezelfde plaats, maar het tegendeel is bewezen! Ik denk zelfs dat dit tot nu toe mijn leukste maand in Australie was!

Je zou denken dat moet vast een hele leuke plek zijn waar ze de afgelopen maand was, nou niet echt eigenlijk. Ik ben een maand geleden dus aangekomen in he plaatsje Gatton voor fruit/groente plukwerk. Ik zit hier in een huurhuis met een aantal andere backpackers. Niet echt een heel boeiend plaatsje eigenlijk. Het heeft wat winkels, maar daar is ook alles mee gezegd.

Het werk: ja daar valt ook weinig positiefs over te zeggen. Ik heb me de afgelopen weken vooral bezig gehouden met het plukken van lente-ui. Best klotewerk en je krijgt per box betaald niet per uur. Je zou denken: gewoon hard werken, maar soms kreeg je de kans daar niet voor. Er was voor een dag maar een bepaald aantal lege boxen en je moest eigenlijk gewoon vechten om lege boxen. Ik heb zelfs iemand bijna onder de tractor zien komen, omdat iedereen zo aan het dringen was. Ongelooflijk gewoon. Soms verdiende ik per dag maar 30 dollar. Niet bepaald veel.
Soms ging je in de ochtend om 5:30 naar het kantoor voor werk, maar soms werd je naar huis gestuurd omdat er geen werk was. Flink balen als je hier bent om wat centjes te verdienen. Het is ook zo vervelend dat onze huisbazin iedere week zegt: volgende week heb ik beter werk voor je, maar eigenlijk is het gewoon een zakenvrouw die gewoon wilt dat je een week extra huur betaald.
Opzich was het wel relaxed dat ik zelf een auto had, dan konden mensen voor een paar dollar meerijden en terwijl andere moesten wachten tot ze opgehaald werden konden wij al lekker gaan.

Waaron ik in godsnaam hier nog ben? Ik heb echt onwijs gave mensen ontmoet hier. Het klagen over het werk en het huis brengt mensen op de een of andere manier bij elkaar. Ik ben hele goede vrienden geworden met de mensen uit dit huis.Vooral met 2 jongens een Italiaan en Frans
Ondanks dat Gatton zo saai is maken we er ieder weekend een feestje van. Barbeques in het park of in de achtertuin, grote feestjes in het huis en etentjes met z'n allen. Echt onwijs gezellig!

Afgelopen weekend was echt top, we zijn met 11 man met de auto naar Surfers Paradise gereden. Dat ligt 2 uur rijden van Gatton aan de Gold Coast. Surfers Paradise is niet zo heel bijzonder, een grote stad met hoge gebouwen aan de zee. Maar voor een weekeindje uit is er helemaal niks mis mee! We zaten met z'n allen in hetzelfde hostel en vanuit daar kon je een "deal" boeken zodat je vervoer had naar 3 clubs, gratis entree en een grais drankje. Het uitgaansleven in Surfers Paradise is echt geweldig er is voor iedereen wel wat. Alleen echt dronken kon je niet worden met die dure drankjes! Omdat we vlakbij het strand waren leek het ons wel grappig om met ons aangeschoten hoofd de zee in te rennen, dus hebben we dat ook maar gedaan. Heerlijk!
De zondagmorgen erna was een spannnde ochtend voor mij: mijn eeste tattoo. Ik had er al lang over nagedacht en ik vond dat ik het gewoon moest doen. Er is wel een tattooshop in Gatton, maar ik wilde mijn tattoo niet laten zetten in zo'n saaie plek als Gatton. Ik heb 3 puzzelstukjes op mijn voet laten zetten. Het was een hele pijnlijke plek, maar he duurde nog geen 10 minuten dus ht was wel uit de houden. De tattoo-artiest was wel gaaf, hij had een tijdje in Nederland gewoond dus we konden wel gezellig kletsen! Ik ben echt onwijs blij met mijn tattoo!
De rest van de dag hadden we besteed met aan het strand liggen, ik moest natuurlijk wel uitkijken dat er geen zand p mijn tattoo kwam!

En de zondagavond zijn we weer met zijn allen naar huis gereden, de laatste rit in mijn auto. Ja ik heb mijn auto inmiddels alweer verkocht. Ik heb alleen maar ellende gehad met die auto, het begon al toen ik hem kocht dat de papieren niet klopte. Ik heb een hoop geld moeten neerleggen om dat in orde te krijgen. Ik dacht het dan ook gehad te hebben, maar toen ik voor de eerste keer er langer mee reed dan een uur begon het lampje van de motor oranje te branden. Ik merkte er verder niks aan, maar ik ging voor de zekerheid toch naar de garage en die zeiden me dat de versnellingsbak problemen had. Het kon weken of maanden duren, maar hij zou doorbranden en dan zou het me 1800 dollar kosten. Het was geen toeval dat dat lichtje brandde vlak nadat ik hem kocht, die Duitse meisjes moesten dit geweten hebben toen ik hem had gekocht ik was zo boos. En als ik het zou laten maken wat zou het volgende worden? Ik was helemaal klaar met die auto en ik dacht als die Duitse meisjes hem konden verkopen kan ik dat ook! Via een soort marktplaats heb ik de auto ook verkocht aan een Iers stel. Het zijn leuke mensen dus ik voel me schuldig dat ik hun met die auto opzadel, maar het leven is hard.

Ik heb het door mijn huisgenoten onwijs naar mijn zin hier, maar het heeft weinig zin om hier nog langer te bijven. Ik verdien soms net genoeg geld om mijn huur te betalen of zelfs minder. Ik ben op internet gaan zoeken naar ander werk en heb eigenlijk op bijna alles gereagerd, maar ik was heel erg verbaasd dat ik een reactie kreeg van een familie die een au-pair zocht voor hun kinderen van 4 en 7. Ze kijken er heel erg naar uit mij te ontvangen en ik mag 30 juli beginnen en het is aan de Gold Coast, het antwoord was dus ja! Ik heb echt zin om daar te beginnen, maar vind het ook wel spannend!
Mijn volgende verslag zal dus zijn vanaf mijn nieuwe werk, dus dan horen jullie wel hoe mijn leven als au-pair bevalt!

Bedankt voor het lezen en tot het volgende verslag!

See ya mates!

  • 24 Juli 2013 - 09:00

    Tim:

    Het leven is een feestje, toch?
    Het is heel fijn om te horen dat je je zo vermaakt.
    En ook mooi dat je vrienden hebt gemaakt.
    (Frankrijk en Italië zijn wel mooie landen om op vakantie te gaan =p)

    Ben benieuwd wat het volgende avontuur zal zijn,
    pas je wel goed op? (Woordgrapje =p)

    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag of foto's,

    Geniet ervan!! Dikke kus,

    Tim

  • 24 Juli 2013 - 18:33

    Sonja:

    Hoi Moniek,

    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Je hebt een ervaring die je hele leven bij je blijft. Geweldig! Heel veel succes met je nieuwe baan. Ik lees het wel weer
    Op de KV gaat het allemaal z'n gangetje,je zult het echt niet missen daar.
    Heel veel groetjes uit Brabant . Ik blijf je volgen,

    Sonja

  • 24 Juli 2013 - 20:47

    Sien:

    Hoi Moniekske

    Blij weer iets van je te horen!!
    Het is flink aanpakken voor een paar stuivers, dat lees ik wel weer.
    Maar de sterkste overleven moet je maar denken :-)
    Jammer dat het met de auto niet helemaal goed is gegaan, ook dat zijn de levenslessen die we allemaal moeten leren en meemaken, denk ik.
    Fijn voor je dat je nu op de kids gaat passen, dan kun je weer op adem komen :-)
    Ik hoop dat alles naar wens gaat verlopen meis, ik blijf je volgen!!!!!!!!!

    Groetjes Sien

  • 02 Augustus 2013 - 18:40

    Cd:

    hey hallo moniek

    fijn om te horen en lezen dat je nog steeds zoveel plezier en lol beleefd in australie

    veel succes maar natuurlijk ook veel plezier en lol de komende tijd

    ben benieuwd hoe het gaat als au pair ik denk zeker wel goed komt dat vind je wel leuk om te doen

    groetjes cd

  • 17 Augustus 2013 - 10:48

    Familie Bekkers Uit Waalre:

    Hallo Moniek,

    inmiddels heb ik jullie mam ons nieuwe emailadres gegeven omdat je blogs niet meer aan kwamen op onze mail.
    Vandaag met z'n alle dus een aantal bogs gelezen en foto's bekeken van je verslagen.
    Is het ook heerlijk weer voor vandaag,het is een regenachtige dag vandaag hier in Brabant.
    Dus wij zijn weer aan het genieten van je verhalen!

    Spannend weer allemaal,maar vooral leuk!
    Liefs en tot snel weer.
    Lau e Dianne ,tess eefje ties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 62594

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: