Moeite met afscheid nemen - Reisverslag uit Upper Coomera, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Moeite met afscheid nemen - Reisverslag uit Upper Coomera, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Moeite met afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Moniek

16 Augustus 2013 | Australië, Upper Coomera

Hallo allemaal!

Zo beste volgers. Het is tijd dat ik weer eens wat van me laat horen. Morgen gaat er een nieuw avontuur voor mij beginnen, maar ik zal eerst maar eens vertellen wat er de afgelopen maand is gebeurd.

In mijn vorige verslag was ik in het saaie Gatton, waar ik nu weer ben. Je zal denken: huh? Als het daar saai is waarom zou je dan terug komen? Nou dat zal ik even uitleggen.

Mijn laatse weekend in Gatton een paar weken geleden werd in stijl gevierd. We hadden de vrijdag avond in het huis een groot feest, alleen hadden we iets te veel mensen uitgenodigd! Voordat we het wisten was de hele woonkamer vol! Er waren mensen die we niet kenden en zeiden: Die Duitsers daar zeiden dat we konden komen. Wij hadden zoiers van: die kennen wij ook niet! Maargoed, evengoed heel gezellig!

Het weekend ervoor waren we met z'n allen op stap geweest in Surfers Paradise 1,5 uur rijden van Gatton en omdat mijn nieuwe werk daar in de buurt zou zijn had een vriend van mij met een auto aangeboden mij daarheen te brengen gecombineerd met een weekendje feesten in Surfers Paradise.
Dus nadat we op zaterdagochtend de rotzooi van het feest hadden opgeruimd en wat traantjes zijn we met z'n 4en die kant opgegaan. We waren er nog op tijd om de laatste zonuren de besteden aan het strand.
Na een etentje bij de Hard Rock cafe wat gedronken in het hostel en daarna op stap geweest. Ik hou van Surfers Paradise!
De dag erna was het regenachtig en grijs en voelde we ons eigenlijk niet al te best, dus niet zo veel gedaan. Aan het einde van de middag was het tijd om afscheid van m'n vrienden te nemen die weer terug moesten naar Gatton. Ook dat verliep niet zonder traantjes. Ik zou nog 1 nacht alleen blijven in het hostel en de dag erna naar mijn au-pair adres gaan. Toen ik s'avonds even naar de supermarkt ging om wat te eten te kopen voelde ik me meteen heel somber. Het was lang geleden dat ik alleen was en ik vond het niet leuk weer alleen te zijn!

De volgende dag ben ik met de bus naar het plaatsje Coomera gegaan voor mijn nieuwe baan. De vader haalde me op van het station met de tweeling van 4 achterin de auto. Ze waren heel schattig en stil en ik vond het maar eng, want dat zou nooit lang duren!
Ze hadden een heel mooi huis en ik had mijn eigen kamer met een heel relaxed dubbel bed. De vader werkte in de bouw en moet iedere keer voor een paar weken weg van huis en de moeder werkt op het vliegveld en heeft soms hele vroege ochtenddiensten of avonddiensten. Ik moest de kinderen (jongens van 4 en meisje van 7) naar school brengen of ophalen wanneer de moeder er niet is. En natuurlijk ontbijt en avondeten enzo. De weekenden zou ik sowieso vrij zijn. De kinderen waren opzich best wel lief en ik denk dat ik het toch best aardig deed, want het leek wel alsof de tweeling bij mij liever waren als bij hun moeder.
Ik kreeg een eigen (luxe) auto om de kinderen naar school te brengen en voor de rest mocht ik er overal heen in mijn vrije tijd. Dat vond ik natuurlijk heel relaxed!

Het weekend dat ik vrij was ik met 2 vrienden uit Gatton naar Byron Bay gegaan. Ik was er al een keer eerder geweest, maar ik was toen een beetje ziek dus ik wilde het graag overnieuw doen. En ik was tijdens mijn verblijf in Byron Bay nog niet in het dorpje Nimbin geweest en ik had juist van vele gehoord dat dat echt een aanrader was, nou dat was het zeker! In Byron Bay zie je al een hoop hippies, maar in Nimbin echt alleen maar. Het is maar 1 straat maar het heeft wel zo'n leuk 70's sfeertje. En iedereen is stoned! Nimbin staat ook heel erg bekend om de wiet. We werden ook overal op straat aangesproken of we wiet wilde kopen of magic cookies. Echt een lache plaatsje!
S'avonds waren we in Byron Bay op stap geweest. Ik heb geleerd dat je soms niet naar andere backpackers moet luisteren. Iedereen zei: ga naar de Cheeky monkeys echt super gaaf! Zijn we daar betalen we entree blijkt het dus echt totaal niet onze muziek en sfeer te zijn. Maar gelukkig had Byron Bay nog genoeg te bieden!
De volgende dag was er een markt in Byron Bay. Zo'n gezellige "hippie" markt waar ik een maand terug ook was geweest. Echt allemaal van die leuke "hebbedingetjes" maarja als backpacker kan je natuurlijk niet veel kopen.
De rest van de middag lekker aan het strand gelegen en dat te bedenken dat het winter is in Australië!

Toen ik weer afscheid nam van mijn vrienden baalde ik wel. Ik had ze echt gemist. En ze hadden ook plannen om naar Cairns te reizen omdat ze daar werk konden vinden. Ik baalde omdat ik minimaal 3 maanden moest blijven bij mij au-pair gezin. Ik vond het werk opzich wel leuk, maar ik miste het backpackersleven. Dit huis van veel te schoon en saai en ik voelde me vaak alleen. Eigenlijk wilde ik gewoon weg omdanks de luxe die ik had. Ik vond dat ik het maar snel tegen de ouders moest zeggen voordat de kinderen aan mij zouden wennen.
Die middag kwam de vader thuis van het werk terwijl hij eigenlijk pas een week later terug zou komen. Hij had werk in de buurt gevonden. Dus toen heb ik maar verteld dat ik eigenlijk weg wilde en toen zei hij dat hij eigenlijk wilde vragen hoe lang ik eigenlijk wilde blijven. Eigenlijk kwam ik er wel makkelijk vanaf zonder schuldgevoel en na 1 telefoontje kon ik in Gatton terrecht en werd de volgende dag opgehaald.
Bij het afscheid van de familie kreeg ik 3 dikke knuffels van de kids en toen ik weer terug was in Gatton kreeg ik een berichtje dat de kinderen me miste, vooral de oudste van 7. Dus ik had het toch wel aardig gedaan!

De afgelopen week heb ik dus een beetje mijn tijd uitgezeten in Gatton. Er was momenteel bijna geen werk dus bijna iedereen zat thuis zonder werk. Gelukkig was het mooi weer dus veel BBQ's en aan het meer gelegen. Het is goedkoper hier te blijven een week dan in de stad.
Maar morgen ga ik toch eindelijk weg uit Gatton we gaan beginnen aan een kleine trip naar Cairns. Helaas bleven we maar met z'n 2en over voor de reis, want de andere jongen die mee zou gaan had echt nul dollar op z'n rekening. Dus blijven alleen een jongen uit Frankrijk en ik over. De jongen heeft wat contacten in omgeving Cairns dus de kans is heel groot dat we daar werk hebben. Ik heb echt veel zin om weer lekker rond te reizen inplaats van te blijven plakken op dezelfde plek.

Dus het volgende verslag zal vol leuke verhalen zitten, want we hebben veel leuke dingen in de planning!

Tot snel!

  • 16 Augustus 2013 - 16:48

    Papa:

    hoi Moniek

    nou weer veel meegemaakt en een mooi verhaal. aupair is dus niks voor jou
    ben benieuwd wat Cairns brengt misschien is daar wat meer te beleven en natuurlijk
    of er werk voor jou is

    ik hoor het wel

    groetjes papa XXX

  • 16 Augustus 2013 - 17:41

    Arian Van Och:

    Wat een verslag weer, prachtig! Goed dat je ook eerlijk bent geweest over dat au-pair werk, als je t eigenlijk niks vindt moet je t ook niet doen. Op naar het volgende avontuur, we zijn weer benieuwd!!

    Liefs van ons en n dikke knuffel van Mika!!! xxxx

  • 16 Augustus 2013 - 18:13

    Corina:

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, en ben super trots op je, dat je alles laat komen zoals het komt. Dat kan niet iedereen!
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag, maar zal je tussentijds nog wel spreken.
    Mis je! Liefs xx

  • 16 Augustus 2013 - 19:39

    Sien:

    Hoi Moniekske

    Zo dat was een heel verhaal :-) En ja wij ( Jeroen en ik ) begrijpen je wel, zo met die luxe om je heen
    Wat is het fijn om met je rugzak je zo vrij te voelen in je gaan en staan Vooral als je tentje er ook nog inzit :-)
    Toch leuk dat de kinderen het fijn hebben gevonden bij jou, maar zo lang in een steriele plek is denk ik niets voor jou.
    Ik hoop dat je weer op mooie plekjes zult komen met je nieuwe reisvriend, ga met open ogen je nieuwe uitdaging tegemoet en blijf genieten meiske..

    Groetjes Sien

  • 17 Augustus 2013 - 10:11

    Familie Bekkers Uit Waalre:

    Hallo Moniek,

    wat een mooi verslag heb je weer geschreven!
    Nog steeds een prachtig avontuur waar je middenin zit.
    Lief dat die kindjes je al miste...dan heb je het dus heel goed gedaan. Goed hoor om heel eerlijk te zijn.

    En nu weer op naar de volgende avonturen in Cairns.

    Blijf genieten Moniek,heerlijk voor je!!
    Liefs en een dikke kus van ons vijfjes xx xxx
    Lau en Dianne ,tess eefje ties.

  • 17 Augustus 2013 - 21:40

    Linda Van Schaijk:

    Hey Moniek

    Ik vindt het zo dapper van je jij hebt al veel gezien super.
    Ik volg je steeds kei mooi.
    Geniet er maar van.
    Groetjes linda huggggg

  • 18 Augustus 2013 - 21:06

    Johnny-esther:

    hallo moniekske,stoer hoor dat je zo avontuurlijk bent.
    veel plezier in Cairns en zorg dat je geniet.bedankt voor je mooie reisverslagen.
    heel veel liefs en een dikke knuffel en kus van ons xxx

  • 21 Augustus 2013 - 15:34

    Cd:

    weer veel mee gemaakt lees ik

    veel plezier in cairns en succes met werk zoeken

    groetjes cd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 62560

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: