Birthday blog - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Birthday blog - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Birthday blog

Blijf op de hoogte en volg Moniek

02 April 2013 | Australië, Sydney

Hallo lieve volgers!

Dit jaar ben ik een bofkont, want ik heb een extra lange verjaardag!
In Nederland ben ik nu net jarig, maar vanwege het 9 uur tijdsverschil ben ik hier al even jarig!

Maar we gaan eerst even terug naar vorige week maandag. Ik zat al een week in het centrum Sydney en ik had nog niet zo heel veel gedaan. Ik was vooral bezig geweest met wennen aan het hostelleven en het feit dat ik hier nog wel even zit.
Ik vond na een week dat het wel tijd was voor verandering en na een tip van Celina ben ik naar het Surfside Hostel gegaan direct aan Coogee Beach. Nee serieus: ik zit hier in de woonkamer en als ik naar rechts kijk zie ik het strand. Heerlijk toch?

Ik heb de eerste paar dagen lekker aan het strand gelegen met een boekje erbij. Lekker een beetje bijkomen van alles. Wat heb ik het toch slecht he?

Tijdens een bbq van het hostel kwam in in contact met mensen die al een paar weken voor een bedrijf werken die kraampjes verhuurt voor evenementen. Ze werkten nu op de Sydney Family Show in Moore Park. Ze vertelden me dat ze nog mensen zochten voor dit weekend. Aangezien het hier onwijs duur is moet ik echt op mijn geld letten dus neem ik ieder baantje aan!
Ik kon donderdag samen met Rianne (meisje dat ik in het andere hostel had ontmoet) op gesprek komen en we konden vrijdag beginnen!
The Sydney Family Show is een soort kermis met attracties, spellen, eten en showbags. Showbags is iets hier in Australia wat ik nooit zal begrijpen. Tijdens dit soort evenementen zijn er kraampjes vol met verschillende soorten showbags. Wat ik zeg: tasjes met rotzooi. Je kunt ze niet winnen. Nee! Ze kopen ze gewoon en ze betalen er genoeg voor!
Ik mocht de eerste dag bij een friet kraampje staan die friet en hotdogs enzo verkopen. Ik ging geen friet bakken, maar ik mocht het verkopen aan de klanten. Erg goed voor mijn Engels dus.
Ik had de 4 dagen het meest daar gestaan, maar had ook een middag showbags gemaakt en een dag bij de Lego tent gestaan. Kinderen konden daar met Lego spelen en ik moest het tussendoor een beetje opruimen. Erg makkelijk werk dus. Ik had zoiets van: In Nederland moet ik harder werken voor minder geld haha.
Het was erg leuk om bij de Sydney Family Show te werken. De bezoekers die er kwamen waren erg vrolijk, mijn Engels is verbeterd en ik heb leuke mensen leren kennen. Voor mijn eerste baantje in Australie mag ik niet klagen!

Vandaag op mijn verjaardag ga ik niet veel doen. Er is vannacht in het hostel wel even voor me gezongen dus dat was wel grappig. Ik moet vandaag ergens in de stad zijn en vanavond ga we ergens uit eten. Het is wel raar om je verjaardag zo te vieren zonder je familie, maar het gaat alsnog een leuke dag worden vandaag!

Volgende week gaan we waarschijnlijk naar een ander plaatstje maar daar lees je vast over in de volgende blog!

Bedankt voor het lezen!

Groetjes!!

  • 02 April 2013 - 07:09

    Mama:

    Hoi Moniek
    Lang zal je leven lang zal je leven in de gloria in de gloria
    Nog een keer hartelijk gefeliciteerd
    Maak er nog even een fijne dag van
    Geniet van alles dan zit het zeker goed
    Kusjes papa mama linda en lucky

  • 02 April 2013 - 07:49

    Marian:

    Gefeliciteerd Moniek met je verjaardag!xxx Willie,Marian,Kevin en Linsey en een pootje van Sasja

  • 02 April 2013 - 07:49

    Familie Bekkers:

    Lieve Moniek,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!!
    We wensen je een hele leuke dag vandaag en geniet met de mensen die je daat hebt ontmoet.
    Dat gaat ook vast heel leuk worden.
    Het was weer een leuke blog om te lezen. Van iedereen hier een dikke verjaardagszoen en een fijne verjaardag.
    Wij gaan straks even naar jullie thuis bellen om hun ook te feliciteren.Ze zijn supertrots op je!!!
    Liefs,Lau en Dianne, tess eefje ties.

  • 02 April 2013 - 08:26

    Jan Jolanda & Danny:

    Hoi Meisie,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat heb je weer een leuk verhaal.
    Ons motto is en blijft "genieten" meisje........
    Gr Moeders

  • 02 April 2013 - 15:34

    Lidy:

    Hoi, jarige Job. Ook wij wensen je een heel fijne verjaardag toe ginds in de hitte[wij hier maar bibberen]
    Enne... volgend jaar maar weer met de familie toch?! Dit pakken ze je niet meer af.
    Geniet van je tijd daar en tot je volgende blog
    Groetjes fam. Verhees

  • 02 April 2013 - 16:59

    Joop En Rink:

    hallo moniek

    Hartelijk gefeliciteerd namens ons en geniet er van.

    Het zijn leuke verhalen.

    gr joop&rink

  • 02 April 2013 - 18:41

    Johnny En Esther:

    hieperdepieperdepiep hoera hoera hoera.
    van harte met je verjaardag moniekje en nog vele mooie jaren.
    had dat maar gezegd dat ze daar iemand zoeken voor in de frietkraam te staan,dat was nou echt een mooi werkje geweest voor mij,lekker vette hap mmmmmmm.
    nou meisje geniet er nog van en een dikke knuffel van esther en mij xxxxx

  • 02 April 2013 - 19:30

    Lynn:

    hartelijk gefeliciteerd!! een lange verjaardag om nooit te vergeten!!

  • 02 April 2013 - 20:26

    Riny:

    Hoi Moniek

    Van harte proficiat met je verjaardag en geniet maar fijn van die tijd dat je daar bent.
    Voor je het weet is het weer voorbij.

    vele groetjes Riny en Harrie

  • 02 April 2013 - 20:33

    Corrie:

    Moniek


    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van alles wat je meemaakt


    Groetjes corrie



  • 02 April 2013 - 20:34

    Sien:

    Ik zal je hier ook nog even feliciteren Moniek
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :-)
    Het gaat je goed dat zie je wel aan de foto's
    En ja, voor niets gaat de zon op, er zal gewerkt moeten worden, en ik zie wel dat dit ook goed komt!!!
    Ben benieuwd naar je volgend honk!
    Zet hem op, het best meis, en vergeet niet te genieten :-)

    Groetjes Sien

  • 02 April 2013 - 20:38

    Oma:

    Hallo moniek

    leuk dat je vanmorgen belde . Geniet nog van je dag.
    Knuffel van Opa en Oma

  • 02 April 2013 - 21:28

    Tonny En Mientje:

    Hallo Moniek,
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Toch wel héél byzonder hé, zo'n lange verjaardag aan de andere kant van de wereld!
    Fijn dat je al een baantje hebt gevonden en dat het lekker ging.
    We genieten van je blog's, dus we kijken uit naar de volgende!
    Lieve groetjes,
    Tonny en Mientje.

  • 02 April 2013 - 21:51

    Arian Van Och:

    Hoi Moniek,
    Wat een leuk verhaal weer, je hebt groot gelijk, neem t er maar lekker van. Op naar de cowboy-cursus!! Succes en tot je volgende blog.

    Groetjes Arian en kids xxxx

  • 02 April 2013 - 22:54

    Tim:

    Heej lief,

    Gewoon geweldig om te lezen en te horen wat je allemaal beleeft.
    En volgend jaar is je verjaardag misschien niet zo lang,
    maar dan maken we er wel een groot feest van.
    Nog een keer:
    Van harte gefeliciteerd!!

    Ik kijk uit naar je volgende avontuur..

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 783
Totaal aantal bezoekers 62537

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: