Genieten, surfen en genieten - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu Genieten, surfen en genieten - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Moniek Bakermans - WaarBenJij.nu

Genieten, surfen en genieten

Blijf op de hoogte en volg Moniek

24 Juni 2013 | Australië, Byron Bay

Hallo lieve volgers!

Het lijkt zo lang geleden sinds mijn vorige verslag, maar dat komt omdat ik in zo'n korte tijd al zo veel leuke dingen heb gedaan. Dus dit verslag is veel leuker dan de vorige!

Paar weken geleden was il van Tamworth naar Coffs Harbour gereisd. Eindelijk weer lekker terug naar de kust. Toen ik aankwam heb ik ook meteen langs het strand gewandeld, ik ben echt een persoon voor de zee.
Coffs Harbour is een klein plaatsje, maar er is wel veel te doen en heeft een leuk strand.

Het hostel waar ik in zat was ook heel erg leuk met verschillende gratis activiteiten. Zo ben ik een ochtend mee gegaan met stand-up paddle boarden. Misschien hebben mensen het wel een keer bij Zandvoort gezien. Het is eigenlijk op een heel groot surfboard staan en jezelf vooruit paddelen. Dat was heel leuk om te doen en daarna zijn we met z'n allen van de 6 meter hoge pier van Jetti Beach gesprongen.

Ik en een aantal andere backpackers van het hostel hebben ook een ochtend een "whale watching" toer gedaan. Het was nog de vraag of we walvissen zouden spotten, want het seizoen was nog maar net begonnen.
Na bijna een uur niks gezien te hebben begon de moed er voor velen al een beetje in te zakken, maar toen riep iemand iets en ik keek en ik zag ongeveer 20 meter van onze boot af een hele grote plons. Dan word je wel weer wakker! Je zag de walvis zwemmen en af en toe kwam hij een beetje boven om adem te halen. Dat ging zo even door toen ineens 10 meter van de boot af een walvis in z'n geheel boven water springt! Dat was zo onwijs mooi en mijn mond stond open van verwondering en ik had tranen in mijn ogen. Op zo'n momenten denk je er niet aan om een foto te maken, al had ik de camera in mijn hand. We waren allemaal heel erg tevreden.

Dezelfde dag laat in de middag ben ik met de trein naar het plaatsje Yamba gegaan. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar backpackers zeiden tegen mij dat je er zeker heen moet gaan. Dat is het fijne aan geen plannen hebben, je doet het dan gewoon.
Yamba is een gezellig klein plaatsje waar het niet té toeristisch is en heeft mooie stranden. Het hostel in Yamba is echt onwijs goed en er zijn veel andere leuke backpackers, alleen bijna iedereen hier surft. Dus vond ik het tijd dat ik het ook eens moest leren. Jammer genoeg moest ik even wachten op lessen, want de leraar was niet in de buurt. Dus heb ik gewoon een surfboard en wetsuite gehuurd en na wat tips van andere surfers heb ik het gewoon geprobeerd. Het lukte me al snel om met een golf mee te surfen terwijl ik nog op de plank lag. Alleen het rechtop staan lukte nog niet helemaal, maar ik bleef oefenen!
Na 2 dagen lang oefenen, veel vallen, spierpijn en veel blauwe plekken was ik heel blij dat de leraar Jeremy er donderdag was om les te geven. Ik was de enige dus ik heb echt een uur privéles gekregen. Ik kreeg echt veel tips en nu wist ik ook wat ik fout deed dus tijdens de les was het me eindelijk gelukt om rechtop te staan op de surfplak! Geloof me dat voelde zo onwijs goed!

De rest van de tijd daar heb ik veel gesurft, ik werd steeds beter! Met de andere backpackers hier heb ik ook een hele leuke tijd gehad we hadden pokeravonden, kampvuurtjes op het strand en 1 avond hadden een paar een optreden in de bar en ik mocht foto's maken. Erg leuk!
Maar op een begeven momenent vertrokken er heel veel naar huis of richting Sydney. Dus ik vond het ook tijd om te gaan. Ik zou 3 nachten blijven, maar ik bleef 2 weken.
Deze keer ging ik niet met de bus naar het volgende plaatsje, maar met de auto! Ik heb namelijk in Yamba van 2 Duitse meisjes een auto gekocht. Een Holden Commondore station wagon dus ik kan achterin de auto slapen. Zo bespaar ik een hoop geld!

Afgelopen zaterdag heb ik het mooie Yamba achter me gelaten en ben naar Byron Bay gereden. Het voelt zo goed om lekker auto te rijden in zo'n mooie omgeving. Wel even wennen aan de andere kant van de weg!

Byron Bay is een gezellig hippie-stijl dorpje waar echt een leuke sfeer hangt zeker in het hostel waar ik nu zit. Ja ik heb gekozen voor een hostel, omdat ik behoorlijk verkouden ben dus slapen in de auto leek me even niet relaxed.
Je hoort hier overal muziek en het is een hele kleurrijke omgeving. Het is ook heel populair voor surfers, maar momenteel kan ik beter niet surfen. Helaas.

Ik heb hier ook een beetje naar werk gezocht en morgen heb ik een ritje van 3 uur naar een plaatsje waar ik wat fruitplukwerk kan doen. Dus ik ben wel benieuwd hoe dat word.
Dus jullie horen in mijn volgende verslag wel hoe dat gaat!

Tot de volgende keer!

  • 24 Juni 2013 - 11:57

    Tim:

    Heej lieverd,

    Van cowgirl naar surfbabe, je doet het gewoon =p
    Echt keigaaf hoor!!
    altijd leuk om te lezen hoe het gaat en wat je allemaal beleefd.
    Weer een heel mooi verslag!

    Heel veel plezier verder,
    En succes morgen, Pluk de dag.. (Woordgrapje =p)

    Dikke kus

    Die rare Drenth =)

    P.s. nog maar 169 dagen!!

  • 24 Juni 2013 - 12:51

    Lynn:

    Super weer om te lezen, wat klinkt het heerlijk daar zeg! En weer super mooie fotos!

  • 24 Juni 2013 - 14:07

    Tonny En Mientje:

    Haj Moniek,
    Wat weer een heerlijk reisverslag! En wat beleef je toch veel!
    Prachtige foto's en verhalen; we blijven je volgen!
    Groetjes, Tonny en Mientje

  • 24 Juni 2013 - 22:14

    Arian:

    Hoi Moniek,

    Wat een heerlijk verslag weer! Wat heb je weer veel meegemaakt en volgens mij geniet je met volle teugen!!!
    Wat gaaf dat je van zo dichtbij een walvis hebt gezien.....daar zou ik ook tranen van in mijn ogen krijgen. We kijken weer uit naar je volgende verslag...trouwens nog bedankt voor je leuke kaart!! Dikke knuf van Mika en ons xxx

  • 24 Juni 2013 - 22:42

    Sien:

    Hoi Moniek

    Wat "COOL" al die belevenissen die je weer hebt gehad.
    De plons van die walvis was hier in Dommelen te horen :-)
    Soms moet je niet aan je fototoestel denken, maar het onverwachte moment pakken en ervan genieten!
    Fijn dat je nu je eigen vervoer hebt, zo kom je toch op meer plaatsen, maar wel uitkijken met die linkse rakkers :-)
    Het ga je goed Moniekske

    Nu ga ik genieten van je mooie foto's :-)
    Groetjes Sien

  • 25 Juni 2013 - 20:37

    Johnny Esther:

    Hallo Moniek. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt meisje.lekker hoor slapen in de auto.coole surfchick dat je bent
    Goed uitkijken en tot gauw moniek.
    Xxxxxx johnny en esther.

  • 26 Juni 2013 - 08:53

    Roland Smolenaars:

    Hoi Moniek,

    Mooi om te zien dat je het zo goed naar je zin hebt.
    We hebben je kaartje ontvangen, leuk dat je nog aan ons gedacht hebt daar.
    De lange neus naar diegene die jou dit niet toedichten heb je meer dan laten zien.
    Super, geniet van deze ervaringen en maak er met die Drent nog een knallende afsluiter van.
    Wij werken wel gewoon door!
    Nieuwe kaarten zijn ingegaan en we zijn er kwalitatief erg op vooruit gegaan, ook voor de werkgelegenheid is dit goed want we staan tegenwoordig regelmatig met 5 of 6 koks per a la carte keuken te ploeteren.
    Gelukkig krijgen we goede hulp van je zus!
    Moniek, hou ons op de hoogte, dan hebben wij ook een beetje het gevoel dat we vakantie beleven en enjoy the moment.
    gr. Roland, en natuurlijk ook namens alle andere koks van de Kempervennen.

  • 28 Juni 2013 - 10:55

    Zussie:

    Hii zus!

    Leuk verslag heb je weer geschreven!
    Je blijft me steeds verbazen. Wat weet jij van aanpakken zeg!
    Ga zo door, dit pakken ze je nooit meer af

    Xxxxxx

  • 17 Augustus 2013 - 10:41

    Familie Bekkers Uit Waalre:

    Lieve Moniek,

    ook deze blog gemist ivm de mail.
    Nu ook nog een echte Walvis.....echt niet te geloven wat jij daar allemaal ziet!
    Ik geloof dat je tranen kreeg...wat een belevenis zeg.
    Oog in oog met een Walvis,ja dat zie je hier in Brabant niet(haha).
    We gaan snel weer verder lezen.

    Liefs en tot de volgende blog.
    Lau en Dianne ,tess eefje ties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 16 Mei 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 62536

Voorgaande reizen:

18 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Australië

11 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Bangkok

15 Juni 2011 - 25 Oktober 2011

Westhampton Beach

Landen bezocht: